ik ben de laatste tijd veel op YouTube aan het kijken naar mensen die op vlooienmarkten vintage horloges kopen en opknappen. Ik denk, misschien leuk om ook een te kopen. Maar het is als leek moeilijk om een mooie te vinden. Ik wil ook niet meteen 300 euro uitgeven.
Vinden jullie deze mooi? geserviced met bewijs.
Dat zijn meestal mensen met de nodige ervaring en die (dus) vaak weten wat ze zoeken en hoe iets eruit moet zien.
heb je die ervaring niet én kun je zelf waarschijnlijk ook weinig tot niets, als het gaat om een reparatie, service of opknappen/weer netjes maken. Dit is geen ideaal uitgangspunt, als je je in vintage wilt storten. Maar goed, je kunt alles leren, natuurlijk. Ik zou dan inderdaad met iets heel betaalbaars beginnen en hiermee/-op wat skills proberen te vergaren.
Mja, met aanschaf van een beetje leuke vintage + een service laten doen, zit je daar wel heel snel aan. Of zelfs meer.
Een koninklijke Pontiac @LeRoyale
Goede keus, heb zelf een ‘gulfstream’ en een ‘maillot jaune’ waarmee ik meer dan tevreden ben.
Voelt de verkoper ‘goed’ en kan je met de vraagprijs leven: gewoon doen.
Zou zelf wel altijd voor een face2face ‘handover’ kiezen.
Begin hier op het forum. Staat genoeg te koop voor rond de 100 euro. Van mijn 5 vintage horloges waren er 4 ongeveer 100 euro (75-125). En een Longines was tussen de 200 en 300.
Ik koop alleen vintage via het forum, want ik heb er de ballen verstand van en hoef dat ook niet perse.
Met jouw budget, gewoon kopen wat je leuk vindt en ze dan lekker dragen. De Pontiac is wel een mooie, de kroon is zeker te vervangen. Best door een vakman.
Een mooiere (nieuwe) kroon is zeker te vinden. Je kan er altijd een generieke kroon op laten zetten. Hier hoort eigenlijk een originele Pontiac kroon met een “P” op, maar die is lastig te vinden. Of je moet op zoek naar een donor met een nette(re) Pontianc kroon.
Pontiac is een leuk merk met historie. Het horloge dat je post vind ik heel mooi! Maar het belangrijkste is wat je er zelf van vindt.
Bij vintage is de betrouwbaarheid van de verkoper heel belangrijk. Als ik je goed begrijp is er servicehistorie met bewijs aanwezig bij dit horloge, wat een grote plus is.
Zoals anderen al aangeven in de reacties: hier op het forum in het blauw verkopen mede-forumleden regelmatig vintage stukken die ook niet altijd de hoofdprijs hoeven te kosten. Met een budget van €300 zou je een eind moeten komen - ik had verwacht dat Certina Bristol dan ook wel binnen bereik zou moeten zijn