Op zoek naar nieuw horloge

Goedenavond allemaal , ik ben nieuw op dit forum. En ik ben van plan om een nieuw horloge te kopen. Kunnen jullie mij vertellen wat zo ongeveer de top5 is van beste horlogemerken?

Ik heb zelf zo’n 5 jaar een Pulsar horloge, maar ben nu op zoek naar een horloge met een leren bandje. En heb een Seiko Premier Alarm Chronograph gezien die ik erg mooi vind. Maar wil nog meer merken horloges zien met een leren bandje , bij welke merken kan ik nog meer terecht bij een prijs van ongeveer € 400,00

  Mvg Marco

Marco Schreef:

Kunnen jullie mij vertellen wat zo ongeveer de
top5 is van beste horlogemerken?

welke merken kan ik nog meer terecht bij een prijs
van ongeveer € 400,00

  Mvg Marco

top 5 merken ? erg subjectief maar kan wel een persoonlijk rijtje geven :wink:

  • Jaeger LeCoultre
  • IWC
  • Daniel JeanRichard
  • Breguet
  • Audemars Piguet

catalogus prijs vanaf ongeveer 2000 euro.

er is dus niet echt wat over te zeggen, voor 400 euro zou ik kiezen voor :

  • Tissot, - Certina , Seiko ( mechanisch pakweg 150 tot 200 euro ) , Archimede , Stowa enz. allen mechanische horloges te koop voor pakweg 400 euro.

Beste Marco, voor 400 euro is veel moois te koop, maar niet wat doorgaans als ‘topmerken’ worden beschouwd (zie lijstje van Master-Fan). Ik denk dat het verstandig is om eerst voor jezelf te bepalen wat voor soort horloge je wilt: kwarts of mechanisch, chic, sportief of iets anders, groot of klein et cetera. Als je de berichten op dit forum eens doorkijkt, kom je vanzelf veel moois tegen. Voor het bedrag dat je wilt besteden zou ik persoonlijk kiezen uit Seiko (mechanisch), Poljot, Stowa, MSC of misschien een vintage Omega.

Succes met zoeken,
Adriaan

Nu al 2 berichtjes , dat is snel zeg :slight_smile:

Ik wil in ieder geval met stopwatch , alarm en secondewijzer , dus met 3 kleine rondjes in het horloge.

Wat bedoelen ze precies met mechanisch? is dat dat je het horloge elke dag moet opwinden? Dat lijkt me niks voor mij , is toch ouderwets??

   Mvg Marco

Marco Schreef:

Nu al 2 berichtjes , dat is snel zeg

Ik wil in ieder geval met stopwatch , alarm en
secondewijzer , dus met 3 kleine rondjes in het
horloge.

Wat bedoelen ze precies met mechanisch? is dat dat
je het horloge elke dag moet opwinden? Dat lijkt
me niks voor mij , is toch ouderwets??

   Mvg Marco

ouderwets zou ik niet zeggen, het is iig al wel oud :wink:

onder liefhebbers zijn mechanische horloges het meest geliefd, dat wil zeggen dat het horloge door door het opwinden van een veer wordt aangedreven , in tegenstelling tot een electronisch aangedreven horloge ( kwarts, stemvork, kinetic enz ). Je hebt in grote lijnen handopwind horloges en automatisch op te winden horloges. Die hoef je niet op te winden, die worden opgewonden door te dragen ( dit vaak door middel van een ronddraaiend gewicht dat de veer opdraait ).

mechanisch is over het algemeen zeer duurzaam 9 er zijn zat horloges van meer dan 50 jaar oud te vinden die perfect lopen nog ) kwarts is minder duurzaam ( hoewel er ook echt wel oude kwarst horloges te vinden zijn die het nog goed doen )

onder liefhebbers in mechanisch dus meer in trek ( al die tandwieltjes en techniek, daar zijn mannen gewoon gek op :wink: )

Als je een chronograaf wilt voor hooguit 400 euro zul je moeten kiezen uit kwarts (zou ik voor Seiko gaan) of mechanisch. In het laatste geval heeft Poljot heel veel moois voor 200 - 300 euro. Een automatic chronograaf zal niet lukken binnen dat budget.

Welkom! Voor ieder is denk ik zijn ‘top’ kwa merken wel weer anders, voor mij zou deze toch zijn;

  • Jaeger-leCoultre
  • Rolex
  • Patek Phillipe
  • Audemars Piguet
  • Vacheron Constantin

Alleen weinig kans dat je bij 1 van deze 5 iets zal vinden voor 400,- misschien een horlogebandje? :wink:

Zoals al eerder gezegd in dit topic zijn merken als Stowa, Tissot etc. prima horloge’s met zowel kwarts als mechanisch.

En nee; met de hand opwinden is NIET ouderwets!!! Het heeft iets nostaligisch, voormij is het in de meeste gevallen een pre (maar ook lang niet altijd hoor).

Succes met de zoektocht.

Goedemorgen , ja chronograaf heet dat , met 3 kleine rondjes. Zoals ik al zei vind ik de Seiko Premier Alarm Chronograph erg mooi , die is € 380,00

Wat daarna komt in de prijsklasse is de Premier Kinetic Perpetual voor € 595,00

Wat bedoel je met automatic chronograaf? Mijn Pulsar horloge koste € 150,00 en hoef ik nooit op te winden , alleen de tijd 1 uur vooruit of achteruit zetten. Is dat dan al automatic?

 Mvg Marco

Automatic is mechanisch, dus zonder batterijtje, maar hoeft niet opgewonden te worden. Een schijf die meedraait met de polsbeweging (rotor) zorgt dat het horloge opgewonden wordt als het gedragen wordt. Als het volledig opgewonden is, blijft het meestal zo’n 40 uur lopen.

Adriaan

Marco,

Jouw affiniteit met mechanische horloges (automatische of handopwinders) is volgens mij nul komma nul dus ik zou daar niet om gaan zoeken. Zoek gewoon een mooi quartz (batterijtje / kinetic) horloge uit. Voor die prijs kun je de wereld aan mooie klokken kopen, zeker ook chronografen!

Succes,

Guus

Bedankt allemaal , ben weer wat wijzer geworden.

Mvg Marco

een chronograaf kan toch ook met twee “rondjes” heren ?
en als je een alarm wilt marco, kun je ook naar een digitaal horloge kijken.
Mechanische complicaties (zoals chronograaf, maanfase, alarm, minute repeater) zijn erg duur, en horen meer thuis in het rijtje van Master-Fan.

Veel succes met zoeken !

Groeten,

David

hoe heten die “rondjes” eigenlijk heren op dit forum ?

groet david

@ David, als een van de heren op dit forum (jij toch ook?) kan ik je vertellen dat ik de nederlandse term er niet van ken (is die er?) maar in het engels zijn dat de sub-dials. En daar kun je er 1 van hebben, maar ook 2, 3 en 4. Een horloge met meer dan 4 subdials ken ik niet zo een twee drie maar ze zullen er vast zijn.
@anon95926194na: Doen wat je mooi vind, quartz of mechanisch maakt in dit geval niet uit. Wil je een horloge met alarm en je wilt niet meer dan 400 of 500 (of 1000) uitgeven, ben je vanzelf op quartz aangewezen.