Op zoek naar suggesties voor een horloge met Valjoux 7750

Ik zou heel graag een horloge met Valjoux 7750 uurwerk aan mijn collectie willen gaat toevoegen. Ik vind het een fascinerend uurwerk maar kom voor mijn budget nog niet echt verder dan 2 Steinhart horloges. Mijn budget zou zo rond de 1000 euro liggen, een klein beetje uitwijken kan natuurlijk wel. Het horloge mag ook 2e hands zijn, het liefst dan wel in een super staat.

Op chrono24 heb ik ook al gekeken ter inspiratie maar ik vind meer niet dan wel mooi. Zowel de Steinhart Nav B chrono als de Flighttimer zijn modellen die hier goed in de smaak vallen, maar omdat ik al een Ocean One en een GMT heb zou ik het liefst kijken naar een ander merk.

Ik hoop dat jullie nog een aantal mooie suggesties aan kunnen dragen :wink:

2 likes

Deze in het blauwe deel lijkt me een mooie optie. Iets boven budget.

3 likes

Vergis je aub niet in de kasthoogte…deze zijn beide 16mm dik cq hoog.

1 like

Misschien vind je hier wat tussen;

1 like

Goede, had ik zelf nog niet eens aan gedacht.

Wat vind jij hiervan…een Hamilton Jazzmaster Chrono Automatic H32616133 voor nog geen €900 en in mijn optiek meer ‘merk’ dan Steinhart…

Dit ; Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III

Ook 15mm dik…:thinking:

Toevallig zat ik daar net naar te kijken! Is niet helemaal mijn style.

Zijn alle 7750’s niet gewoon enorm dik?

2 likes

Een automaat, chronograaf met datum

Ja. Dat zijn gewoon veel laagjes.

Ja minimaal 14mm vaak…

Het uurwerk is al 8mm dik. Dan moet de rest er nog bovenop/omheen. Dus ja, iets duns met een 7750 ga je niet vinden.

14, 15 of 16mm kan ik ook wel mee leven. Mijn Steinhart Ocean One is 13mm en die draag ik ook op een Zulu strap.

1 like

Een longines master collection moonphase?

Wel iets boven EUR 1k, maar ik heb een 1 jaar oude Junghans Max Bill Chronoscope in bijna nieuwstaat.

14mm dik, maar de vorm van de achterkant maakt dat hij iig bij mij goed valt in de kuil op de bovenkant van de pols.

Diameter slechts 40mm en l2l 42 geloof ik

5 likes

Tissot PRS 516 wellicht? Nieuw fors boven budget, maar af en toe wel onder 1000 Euro te vinden:
Geen kleine jongen overigens met 45 mm diameter en 16 mm dik:
(Let bij Catawiki wel even op de veilingkosten)

@richardr mooi horloge maar deze past niet echt bij mij.

@wbcoupe mooie suggestie! Zeker 1 om verder naar te kijken. Ik ga hem niet bij Catawiki kopen, ik ben niet zo van de veilingen.

2 likes

Als je niet al te veel wil uitgeven kan je altijd bij Uhr kijken dacht ik :sweat_smile:

https://www.uhr.info/de/Chronographen-von-UHR/

Heb ik vroeger weleens voor weinig wat leuks gehaald, misschien zit er iets tussen wat je aanspreekt

1 like

Er staat een nette Maurice Lacroix pontos chrono in het blauwe gedeelte voor onder de €1000,00
Ik heb er zelf ook 1.
Dat is een valjoux 7750. Wel zo’n 14/15mm dik schat ik zo even.

2 likes

Geen punt, was inderdaad maar een voorbeeld :blush:, op bijvoorbeeld Chrono24 staan ze ook genoeg.

Ik heb er zelf ook een, en ik vind hem echt prachtig. Al is hij voor mijn minipols (16 cm) eigenlijk wel wat aan de forse kant:

2 likes

Thanks voor de input!

De Uhr horloges zien er op zich wel goed uit. Nog nooit van het merk gehoord.

De Maurice Lacroix vind ik minder geslaagd, niet echt mijn ding zeg maar.

De Tisot is zeker wel een kanshebber. Maar vind hem bij jou wel heel groot overkomen @wbcoupe

2 likes

Kijk eens naar het merk sector, uiterst betaalbaar voor een valjoux 7750.
zelf heb ik voor deze ongeveer ±250 betaald. dus dan heb je nog genoeg over voor iets anders :wink:

2 likes