Op zoek naar ultiem eenvoudig horloge pilot style

Mijn zwager zoekt een mooi horloge. Hij houd van een cleane wijzerplaat. Militair/vliegershorloge zoals
Bell & Ross BR126, Fortis style.
Wat adviseren jullie? Budget tot ongeveer €2500

Bij voorbeeld:

.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!

Heeft het ultieme horloge ook een budget?
Kan wel wat invloed hebben op de keuze en adviezen natuurlijk :wink:

Inderdaad, dit kan van Junkers tot IWC gaan…!

1 like

Daar hebben jullie gelijk in. Tot € 2.500,00

1 like

Stowa Flieger?

Welkom hier!

Cleane wijzerplaat, maar het mag ook een chrono zijn, pilot style, €2500… Ik denk aan Sinn.
http://www.sinn.de/mobile/en/Kollektion.htm

Heb ik zelf geen ervaring mee, maar veel goeds over gelezen hier en gehoord op Youtube. Verder is Oris inderdaad ook een uitstekend merk in deze prijsklasse. Ben eigenlijk wel benieuwd wat men gaat aanraden hieronder (behalve een paar Seiko’s en russen waar je voor dat geld een gratis vakantie bij krijgt enzo).

Dankje. Erg mooi inderdaad! Fortis style !

Ja Sinn zeer welkom. Echt mooi merk voor redelijke prijs!

Welkom hier! :+1:

Om te beginnen zou ik die Bell&Ross lekker laten zitten als ik hem was, lijkt te veel op een Speedmaster.

Ik zou idd eens in de Fortis/Sinn hoek gaan kijken, 2e hands als dat prima is voor hem, want dan heeft de eerste eigenaar al 1/3e laten liggen van de nieuwwaarde.

Groeten,

Noel.

Hij heeft al een keer de speedmaster gehad. Je hebt wel gelijk qua gelijkenis. Hij wil wel graag nieuw.

1 like

Dan zou ik veel eerder een Speedmaster terugkopen dan een Bell&Ross die erop lijkt.

Is maar een persoonlijke mening hoor, bij horlogeliefhebbers hier staat de Speedy veel hoger in rang dan een B&R die er duidelijk van afgeleid is, wat resulteert in een slechte restwaarde voor de B&R bij verkoop, heb je met een Speedy geen last van die raak je wel kwijt.

Als het persé nieuw moet zijn kan je wel op 1/3e afschrijving rekenen, je zit hier op het forum tussen horlogeleipo’s die soms geen klik hebben met een bepaald horloge, dus na 5x dragen kan je sommige horloges zeker wel als nieuw beschouwen, en die eerste afschrijving is voor de nieuwkoper natuurlijk.

Maar moet ieder natuurlijk voor zichzelf weten, nieuw kopen heeft ook wel voordelen.

Groeten,

Noel.

1 like

IWC 3706

3 likes

Hamilton khaki mechanical

Of eens een iets minder voor de hand liggend merk, van uitstekende kwaliteit:

3 likes

Is een pilot geschiedenis ook van belang? Zou dan iets kiezen van A. Lange & Sohne, IWC, Wempe, Laco, of Stowa. Zelf voor IWC gegaan.

Ik zou eens kijken naar een gebruikte IWC!

Gewoon een Stowa Ikarus.
Eens een andere kleur plaat.
Mooi merk.
Ruim onder de 1000 euro.

Wie doet je wat?!:sunglasses:

Moet dit niet teveel doen… Ga ik er zo meteen zelf nog 1 bestellen!!!:stuck_out_tongue_winking_eye::open_mouth:

6 likes

Oris calibre 111. Volgens mij red je het niet met 2500,- maar wat een prachtig horloge :heart_eyes:

4 likes

Niemand die een Damasko oppert?
Bij deze… Nu ben ik bevooroordeeld. Én je houdt budget over voor wat anders leuks.

Hier Laco Friedrichshafen eigenaar en dat is dan ook mijn keus :slight_smile: