Op zoek naar wat nieuws. Komen we toch (weer) bij GS uit?

Beste mede HFers.

Tijdje geleden toch een Rolex explorer 1 gekocht.

En nu maar eens kijken naar een tweede knaller en dan kom ik toch weer bij GS uit.

Ik wil binnenkort toch weer eens de high beat gaan passen wellicht dat die me meer doet dan een paar jaar geleden deze

Of dan toch de snowflake want die dail. Alleen uurwerk vind ik persoonlijk minder mooi dan het traditionele uurwerk wat de high beat heeft.

En dan hebben we ook nog deze. Een springdrive met een champagne dail.

Verder zie ik ( op de website van GS Duitsland wel te verstaan) niet een GS staan met gangreserve op de achterkant, die was er dacht ik ook maar ik dacht dat die dingen peperduur waren?

Dus welke van deze drie zouden jullie kiezen?

En dan nog wat vragen.

  • Kan GS zich nu nog altijd meten met afwerk niveau PP, VC en A Lange ( dacht dat het in algemeenheid zo was paar jaar geleden dat het daarmee vergeleken kon worden, dat toen GS het merk was met top afwerk kwaliteit wat ‘redelijk’ betaalbaar was, lees onder de 10k ?)

  • Service interval gemiddeld, als ik ervaringen want wat op de site staat is maar een richtlijn? En kan dat tegenwoordig ook in Europa (Nederland, Duitsland of Belgie gebeuren gebeuren en wat zijn daarvan ongeveer de kosten?

  • Hoe zit het met de beschikbaarheid momenteel, paar jaar geleden de Seiko winkel in Amsterdam binnen gelopen en toen werd gezegd van de Snowflake die krijgen we misschien maar een paar keer per jaar en dan is die ook binnen no time weer verkocht.

Mochten jullie nog andere ideeën hebben voor budget ongeveer 10k mag dat ook, liefst wat allround of helemaal richting dress watch.

Bedoel weet niet of er bijvoorbeeld ook een grijze markt is voor de bijvoorbeeld VC/PP en A langewaardoor die rond de 10k komen. Of is het zo dat alles in dit segment richting Nautulus laat wil je niet tig jaren wachten mag je weet ik veel hoeveel boven list aftikken?

6 likes

Uhhh, nee… Ze zijn erg mooi afgewerkt (los van de prijs), maar we moeten niet overdrijven.

5 likes

Een Vacheron Constantin Fiftysix is nieuw zeker wel voor (net) onder de €10k te bemachtigen (€9960 list) en de Quai de l’Ile waarschijnlijk op de grijze markt nét niet (€16k list maar ze schrijven redelijk af).

Ik vind ze niet per sé mooier dan een Snowflake, maar ik vind VC zo’n cool merk en dit zijn zo’n beetje de enige (niet-vintage) modellen waarvan ik een ‘hope in hell’ heb er ooit een aan te kunnen schaffen.

(Plaatjes staan in verkeerde volgorde. 1 is de QDL en 2 is de 56)

8 likes

Je kan eens kijken naar een Lange Saxonia Thin. Die zijn voor om en nabij dat bedrag te vinden. Prachtige horloges ook. Patek voor rond de 10 kan ook, maar dan moet je vintage leuk vinden en bereid zijn concessies te doen. VC heeft de nieuwe casual modellen of hun Overseas modellen rond de 10, maar die zitten niet op het niveau van hun ‘normale’ lijn. Daar zie ik het nut dus niet echt van in.

Al met al zou ik me vooral niet te veel bezig houden met het merk, en gewoon kopen wat je mooi vindt.

3 likes

Dus als jij 10k hebt koop je een VC omdat het een VC is? :joy:

Damnnn sonn. Het is @lasteraar met zijn Patek all over again.

5 likes

Ik vind dat merkbeleving ook een onderdeel is van pride of ownership. Rationeel zou ik waarschijnlijk voor de GS moeten gaan, maar horloges zijn geen rationele aanschaf.

Esthetica is slechts één selectiecriterium. Daarbij heb ik ook niet gezegd dat ik ze lelijker vind dan een snowflake :stuck_out_tongue_closed_eyes:

(In m’n originele post trouwens de getallen aangepast na wat snelle research…ik zat er uit m’n hoofd niet vér langs, maar toch)

2 likes

Ik heb hetzelfde met de Snowflake. Ik vind het een wáánzinnig mooi horloge, maar ik ben toch meer een liefhebber van een volledig mechanisch uurwerk en daarom gaat die er bij mij nooit komen.

1 like

Zonde, zou wel bij je passen. Ik heb hem een tijdje gehad, maar vond hem uiteindelijk wat te dik om eerlijk te zijn. Als hij dunner zou zijn zou ik hem nog hebben :+1:

1 like

Dan zal ik het maar doen.

Die VC’s zijn stukken lelijker dan een Snowflake. En als je een Snowflake koopt zit er ook nog een vakantie en een cadeautje voor mevrouw Dialstatic in, heyaaa! :gift_heart:

Mag ik de SGBJ001 indienen?

Geen Snowflake dial, maar een Mount Foetsie nog iets.

En met wat meer geld kun je ook voor een rode variant gaan (SBGJ019) :drooling_face:

@dialstatic, ik snap je merkbeleving ook wel. Ik vind de bovenste GS modellen al jaren prachtig, maar het zijn Rolex bedragen. Ik krijg het niet over mijn hart, misschien slijt dat later in mijn leven.

4 likes

Ben ik met je eens, ik hou wel van van dat sporty-chic. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik voor een dergelijk bedrag gewoon alleen maar veertjes en radertjes wil.
Hadden ze de Snowflake met een normaal uurwerk zou ik hem zeker overwegen.

1 like

Ding was gewoon (heel) tof… Zou er zo weer een kopen.
Dan maar wat oordoppen in.

1 like

Dan hoor je de waardestijging niet…

1 like

Tsja… Volgens mij zijn er een aantal gerenommeerde horloge bladen die niet zo GS achting zijn.

Na een grondige vergelijking was de verzuchting: "Geen idee hoe ze (de Japanners) het doen. Het prijspeil van Rolex, maar de afwerking van JLC of VC…’

Dus, kan ik uit ervaring zeggen, de afwerking en kwaliteitsbeleving staat buiten kijf.

2 likes

https://cdn.gearpatrol.com/wp-content/uploads/2019/03/Baselworld-2019-Rolex-DateJust-36-gear-patrol-lead-full.jpg

De nieuwe 36mm datejust staat iig boven aan mijn lijstje. Ben benieuwd hoe het met de beschikbaarheid zit voor dit jaar.

Overigens wordt er wel iets te vaak in dit topic de vergelijking gemaakt met de Snowflake, in mijn beleving.

Ik denk dat dat niet de juiste referentie is om alle andere merken tegenaan te houden.

Er is zoveel meer in GS land.

Dit vind ik ook zo’n interessante. De afwerking van VC halen ze echt niet. Sorry, maar dat is simpelweg niet waar. Evenals dat JLC en VC in een andere klasse zitten. JLC is erg mooi, maar als mijn Moonphase naast een Patrimony wordt gelegd (en dat heb ik gedaan) is het duidelijk dat Vacheron wint.

Nogmaals, ik wil GS niet tekort doen, in hun prijsklasse zijn ze (wellicht) onverslaanbaar, maar overdrijven is ook een vak.

1 like

Ho ho, niet mijn citaat. :wink:

Maar los van dat, afwerking GS, Rolex en Omega, daar zit toch een significant verschil in. Ik zeg niet alle modellen en modelreeksen, overigens.

Het blijft fascinerend. Wel even inzoomen.

Laten we overigens proberen niet weer te verzanden in de aloude Rolex versus iets anders rant.

TS heeft wat vragen gesteld, maar ik heb niet het idee dat er al antwoorden echt gegeven zijn.

Van de drie de GS

Ik vind van niet. Met name de afwerking van de uurwerken is bij de merken die je noemt echt van een ander niveau. Maar dat mag de pret niet drukken. GS is fantastisch, met name hun wijzerplaten en wijzers zijn geweldig bewerkt en gepolijst. Qua afwerking boven Omega en Rolex gemiddeld genomen zou ik zeggen.

6 likes

Daar ben ik het ook mee eens, maak je geen zorgen! Ging mij niet om Rolex of Omega, maar de echte high end merken die werden genoemd als op hetzelfde niveau :+1:

1 like