Op zoek: nieuwe vintage sports chronograph

Bij de titel denkt (bijna) iedereen natuurlijk aan de blauwe Tudor. Nu vind ik deze ook erg geslaagd! Alleen dat is niet mijn budget :wink:

Mijn budget is ongeveer 1k. Ben al een behoorlijk tijdje geïnteresseerd in een nieuwe vintage 70er jaren vintage sports chronograph. De enige die tot nu toe bij mij op het lijstje staat is de Steinhart Racetimer.

Iemand al ervaringen met de Racetimer? Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maak is de dikte, 16 mm. Nu ben ik wel een grote jongen, bijna 2 meter lang en niet klein van stuk. Overigens ben ik geen fan van de stalen band voor de Racetimer.

ff over de discussie dat de Racetimer een simpele kopie is de Tudor, dit is simpelweg niet zo. Natuurlijk is het geïnspireerd door, maar meer door de 70er jaren horloges. De Pan Europe en verschillende seiko’s hebben ook hetzelfde idee.

Zijn er meer suggesties?

Een topic zonder plaatje vind ik niet kunnen, dus ff een vergelijk :slight_smile:

Ik moest eigenlijk meteen aan deze denken, wat rustiger dan de Steinhart, ruim binnen je budget maar wel quartz. Heb je, behalve de looks, nog andere eisen aan het horloge?

Junghans Chronoscope 1972

Voor een horloge in dit budget heb ik wel de voorkeur voor een automaat. Quartz misschien als het uiterlijk van het horloge echt perfect is.

De Junghans ziet er wel erg goed uit ja! Thanx voor de tip :slight_smile:

Is doorsparen voor de Tudor geen idee? Volgens mij is dat het horloge dat je eigenlijk wilt hebben. Van een andere ga je later spijt krijgen. Ik zie ze 2e hands wel eens voor onder de 2000 langskomen.

Ik vind dit toch wel de mooiste na de Tudor. Denk dat je hem wel voor 1200 mee krijgt, net iets over je budget, echter.

http://www.chrono24.nl/roamer/stingray-diver-chronograph-limited-preis-verhandelbar--id2809427.htm?dosearch=true&picnum=0&query=roamer+stingray&searchexplain=1&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm

Dat is toch een totaal ander horloge.

Anders is dit misschien iets voor je

qua uiterlijk niet verkeerd, ken overigens het merk niet, maar de merknaam gaat voor mij echt niet werken, elke keer zie ik “IKEA” staan, wat ik verder niet prettig vind zijn woorden die ik niet kan lezen :wink: al weet ik wel wat er bedoeld wordt

bullit Schreef:

qua uiterlijk niet verkeerd, ken overigens het
merk niet, maar de merknaam gaat voor mij echt
niet werken, elke keer zie ik “IKEA” staan, wat ik
verder niet prettig vind zijn woorden die ik niet
kan lezen :wink: al weet ik wel wat er bedoeld wordt

't Is een Poljot, model is Okeah

Ik vind dat ook een mooi type horloge. Is dit misschien wat?

http://wornandwound.com/2014/01/08/autodromo-prototipo-review/

De autodromo is idd een goed idee! Even niet aan gedacht, maar die kende ik al wel ja. De helgray is mooi, maar net niet voor mij dan

De blauwe kende ik nog niet! Die is wel vet

Kwijl…

Ik ben wel blij met deze, hier via het forum verkregen voor ‘een appel en een ei’, vergeleken met een Steinhart en al helemaal een Tudor;), maar dan ook maar een Seiko Spirit quartz.

Wsl aan de kleine kant voor TSer met zijn net geen 40 mm zk.

Die ben ik nog niet tegen gekomen voor die prijs. Het minimum wat ik gezien heb is 2.2 / 2.3k

Je geeft m zelf eigenlijk ook al aan; de Hamilton Pan Europ. Mooi horloge met de looks die jij zoekt, een goed bijpassend bandje en mooi binnen het budget. Is dat m dan niet voor je?

Gr, Erik

De Pan Europ is inderdaad een moie, de blauwe is de Limited Edition. De ander modellen (zwart of zilver) vind je nieuw in NL voor ca. € 1.100,00, dus die moet je tweedehands ruim onder de € 1.000,- kunnen vinden.

Haha supermooi!!! Iets buiten het budget :wink:

Vandaag wel een heel aantal Tag Heuer F1 horloges tegen gekomen. Ze hebben toch heel wat van die misbaksels gemaakt zeg, een enkel model ziet er wel normaal uit, maar het hele 70er jaren vintage zit er niet echt aan.

Seiko is zeker leuk, maar niet het merk wat ik zoek.

Weet het, is een twijfelgeval. Net niet voor mij in ieder geval. Overigens helemaal niks mis met zo’n horloge.

Ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een zelfde soort horloge. Vind qua looks geloof ik de Junghans 1972 chronoscope het mooist. Maar jammer dat dat een quartz is.