Ik ben nieuw hier op dit forum, heb mezelf aangemeld omdat ik wat hulp kan gebruiken bij het zoeken naar een nieuw horloge.
Ben zelf in het bezit van twee Tag-Heuers en dus een bescheiden liefhebber.
Waar ik naar op zoek ben is een horloge, liefst van Zwitserse bodem maar suggesties zijn natuurlijk welkom, met maan aanduiding en saphier kristal.
Prijs zo rond de 500 euro? Misschien vraag ik iets onmogelijks maar daarom zit ik nu op het forum.
Alle merken zijn welkom want er zijn er vast waar ik nog nooit van gehoord heb.
Alvast hartelijk bedankt.
Welkom hier en alvast veel lees en natuurlijk post plezier!!
Als ik jou was zou ik snel naar de Bruna gaan en daar een jaarboek kopen van bijvoorbeeld Watch of Armband Uhren. Kun je heerlijk in bladeren en zo vind je wellicht jouw horloge!
Verder wat voor horloge denk je aan: duiker, dress, military, sportief, etc.
Bij de prijs komen nog onkosten voor verzending, belastingen en inklaring.
De Gevril heeft een quartz uurwerk. Mocht je een mechanisch horloge willen, dan moet je nog even doorsparen. Denk hierbij aan een horloge gebasseerd op een Valjoux 7751 uurwerk van b.v.: Auguste Raymond met de Cotton Club Vollkalender of Jazz Age Chrono resp. 2595 en 2350 euro. Of een ETA 2688/2671 (Oris Cal. 581) Oris Big Crown Complication 1150 euro (listprijzen).
Probeer eens op www.chrono24.nl
Hier is voornamelijk tweedehands te vinden, maar ook nieuw.
Als ik jouw zoekcriteria intik (“moon” en <EUR 750) komen er o.a. een Frederique Constant (2e hands) en een Aerowatch (nieuw), met manfase en chronograaf tevoorschijn. Tot slot een Nieuwe Maurice Lacroix. Zoals eerder gezegd, als je een automaat wilt moet je nog even doorsparen.
Succes bij je keuze.
Na veel nadenken heb ik besloten dat het toch een duiker moet worden.
Toch zijn er niet veel duikers met maanstand? Meestal kom je dan op Invicta uit.
Of er moeten nog andere merken zijn die ik over het hoofd heb gezien? Is dit een goed merk? Zijn er hier leden die ervaring hebben met dit merk?
Graag hoor ik van jullie.
MVG.
Betreft je vraag, zwitser + maanfase + 500 euro… kan, maar dan heb je of geen nieuwe of geen mechanische.
Ik kan me herinneren dan een maandje of wat geleden er ook een post was over horloges met maanfase. Effe zoekfunctie gebruiken, ik surf ff mobiel en is voor mij ongemakkelijk zoeken.
Maar icm een duiker, dat is wel een hele aparte combi. Ik kan me er geen 123 bedenken.
hoi dreski,
wat dacht je van deze dan? http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/patjes20
01/634044528081644507.png
Ver buiten mijn budget maar in mijn ogen een
prachthorloge!
dat word sparen!!
Gr,
Patrick
Ik vind dit echt geen gezicht. Dit is een dresshorloge met een duikring er op. Als je veel functies in één wil hebben moet je gewoon een G-Shock nemen. Voor analoge klokken vind ik dit lelijk tenzij je in een smoking op 300 meter een cocktail wil drinken.
Beste dreski,
bedankt voor je (ongezouten) opmerking. Mooi he al die verschillende mensen met hun verschillende smaken. Precies waar dit forum voor is bedoeld!
Wat betreft die G-shock dat is toch echt niet wat ik wil.
Ik hoop dat ik geen mensen beledig als ik zeg dat dit soort horloges toch meer voor de wat jongere horlogeliefhebbers bedoeld zijn. Ben zelf 38 en de stap van Tag-Heuer naar Casio is wat mij betreft de verkeerde kant op.
MVG,
Patrick.