Wat denk je van een Oris Artelier Complication zoals deze?
Is misschien wel wat duurder, op Chono24 vanaf €650, maar met een beetje zoeken waarschijnlijk wel goedkoper te vinden.
En als het niet perse Swiss Made hoeft te zijn, Seagull maakt ook zeer goede uurwerken, de klok hieronder heb ik al een poosje met veel plezier. Geen perpetual calander, wel een “big date”
Ik kan je helaas op dit moment neer meer suggesties doen dan die al gegeven zijn door Ragg. De Longines horloges zijn overigens schitterend van complaicatie én design. Ik weet alleen niet of ik het geld er voor over zou hebben.
De Oris Artelier spreekt ook mij aan en dan vooral het pre-2008 model. Die ziet er wat meer "vintage"uit.
Beide horloges zijn nieuw rond de 1K maar zijn wel goedkoper te vinden.
Ik zal deze discussie met veel belangstelling volgen aangezien ik zelf ook op zoek ben naar een horloge met zoveel mogelijk complicaties voor zo weinig mogelijk geld. We wonen tenslotte in Nederland
Interessant topic, ga ik ook volgen, mijn volgende horloge moet maar eens een dresswatch worden, liefst met een mooie maanfase complicatie, hand, automaat of quartz maakt niet zoveel uit (quartz is natuurlijk makkelijk met een maanfase).
Echt een schitterende klok waar je naar blijft kijken.
Het grote nadeel vond ik zelf dat de gangreserve nogal kort is, nl. ongeveer een maand.
Het duurt erg lang om voldoende energie op te slaan voor een maand ondanks de direct drive.
Ik heb daarom een Seiko Kinetic Charger aangeschaft, ook omdat ik meerdere kinetics heb.
Een andere leuke maanfase is mijn Citizen.
Deze doet het qua maanfase beter dan de Seiko.
De Seiko gaat met stapjes en de Citizen volledig “traploos”.
Tevens een stuk goedkoper (volgens mij nu zo’n 350 euro bij de AD)