Op zoek

Goede dag allemaal!
Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een vraag, ik ben namelijk opzoek naar een specifiek soort horloge maar ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen. Ik wil voor mijzelf mijn eerste horloge kopen en ben opzoek naar één die ik mooi vind.
Hier is wat ik zoek:
-Ik wil een horloge met een open hart
-ik wil een gangreserve indicator
-ik wil een leren band
-en hier is misschien wel de lastigste, ik wil een horloge zonder datum weergave tenzij dit met een wijzer is aangegeven (dus geen “hokje”)
Tot nu toe heb ik alleen nog maar de Orient Star RE-AT0202E00B gevonden maar ik vroeg mij af of er nog andere opties waren om uit te kiezen.
Ik wil rond de 500 euro uitgeven.
Ik weet bijna niks van horloges en hierom maakt het mij niet veel uit wat voor uurwerk er in zit (ik weet toch het verschil niet).
Een ander horloge waar ik veel naar gekeken heb is de Charlie Paris Initial open heart green, deze heeft heen gangreserve indicator maar wel de secondewijzer op een aparte plek wat mij erg aanspreekt.

Weet iemand van een horloge af dat in deze categorieën zou passen hoor ik het heel graag!
En mocht ik iets verkeerd doen/zeggen of meer/andere informatie moet geven zou ik dit ook graag horen, zoals gezegd dit is mijn eerste keer hier dus ik heb geen idee wat ik aan het doen ben :slight_smile:

Het is een heel verhaal geworden, dus bedankt dat je de tijd nam om dit te lezen.

11 likes

TK: Tissot Tradition Powermatic 80 Open Heart - Steel/Silver - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Geen gangreserveindicator, maar of je dat samen met open heart moet willen vraag ik me af.
Ik denk dat het snel too much is( of voor je) wordt. Lijkt in het begin heel leuk, dan wil je ‘‘alles’’, maar daar komen de meeste op terug

3 likes

Seiko ssa405, heeft alleen geen gangreserve indicator

Je moet maar eens kijken bij de Seiko presage lijn

4 likes

LIP HIMALAYA 40 MM OPEN HEART

Of Zeppelin

Of Maison du temps

ik moet zeggen, het is niet echt een budget waar ik happy wordt van open heart / skeleton.
Voor dat budget vind je anders wel al mooi afgewerkte normale horloges

3 likes

Er zijn al twee mooie opties gegeven. Persoonlijk vind ik een gangreserve indicator een complicatie die niet echt nodig is. Zeker niet als het je enige horloge is, want dan draag je hem toch iedere dag.

Je had het ook over geen datum, tenzij het aangegeven staat met een wijzer. Het is een beetje nutteloos, maar het horloge voldoet aan al je eisen, behalve dan het geen open heart heeft, maar wel een open case back zodat je de balance wheel alsnog ziet bewegen en het heeft een open gangreserve indicator. Het is wel een handwinder ipv een automaat (en dan snap ik de functie van een gangreserve indicator wel wat meer)…. Alleen qua prijs is die een heul klein beetje boven budget :blush: :see_no_evil:

Beetje nutteloos advies aangezien het horloge buiten je budget valt. Prijs oprekken is wat we altijd als advies geven hier op HF, alleen dit is wel een beetje overdreven hahaha. Maar het kan wel leuk zijn om er even van te kunnen dromen, toch? Maar misschien vind je het ook wel waard om er voor te gaan sparen :wink:

4 likes

Wel boven budget, deze Frederique Constant

2 likes

Haha deze is een keer of 6 duurder🫣. Je kan ook de selitta variant nemen, die is tweedehands voor een rooitje wel te vinden.

Edit: dan heb je alleen geen open wijzerplaat en gangreserve. Snap nu de optie die je heeft

Ik zou die open heart nog eens goed overwegen, maar als je het mooi vindt:
Ingersoll Hawley Automatic I04605

Taylor:
Ik wil een horloge met een open hart :white_check_mark:
-ik wil een gangreserve indicator :white_check_mark:
-ik wil een leren band :white_check_mark:
-en hier is misschien wel de lastigste, ik wil een horloge zonder datum weergave tenzij dit met een wijzer is aangegeven (dus geen “hokje”) :white_check_mark:

In goede traditie hier kan je ook je budget ‘iets’ oprekken:

Of ferm het Ali darkweb induiken:
Parnis

2 likes

Hallo Taylor,

Ik ben niet thuis in open heart, reserve power indicators of dresswatches.

Wel wil ik je welkom heten en heel veel lees- en leerplezier toewensen op het gezelligste horlogeforum van Nederland!

Goede keuze, alles wat TS vroeg afgevinkt: echter niet (meer) leverbaar

Op andere sites nog wel, geen idee van de betrouwbaarheid dus maar niet gelinkt.

Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik heb geen glazen bol maar de kans is groot dat je hierop terug gaat komen.

Welkom, succes met je zoektocht. Ik zou bij seiko zoeken :wink:

Een Oriënt Star misschien? De stalen band is eenvoudig te vervangen voor een leren.

1 like

Ook op leer te koop.

Deze valt ook nog binnen budget.

1 like

Die Orient Stars lijken mij veruit de beste keus.:ok_hand:t2: Wel even opletten voor eventuele bijkomende kosten qua import en verzenden. Weet niet hoe dat bij TUS zit.

Edit: helaas geen saffierglas. Dat zou voor mijzelf een minpunt zijn

Ooit een Oriënt Star gekocht hier. Verliep allemaal soepel wat betreft verzending e.d. Dit was wel voor de Brexit dus hoe dat met bijkomende kosten zit weet ik ook niet.

1 like

een mooi exemplaar deze!
vanwaar dat je zegt dat ‘‘alles’’ snel te veel zou worden? ik vind de meeste horloges juist redelijk simpel (niet negatief bedoeld) en als er meer te zien is op de wijzerplaat is het meer een gespreksopener zou ik zeggen.
dank voor je reactie!

Het gaat mij ook niet zo zeer over de functie van de gangreserve indicator maar meer om hoe het er uit ziet (het oog wil ook wat :smile: ) deze gedachte is ook waarom ik geen datum indicator wil, ik vind zo’n blokje op de wijzerplaat persoonlijk niet mooi.
prijs oprekken ben ik zelf ook heel goed in, toen ik eerst begon met zoeken had ik een Seiko presage cocktail time 2e hands gevonden voor €350,- en nu zit ik al rond de €500,-

Bedankt voor de reactie!

1 like