ik ben hier nieuw op dit forum, en ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Als kind (ouwe l…, haha) had ik mijn eerste chonograafje al, ik ben geen mega-horloge freak zoals jullie maar toch meer dan de gewone Nederlander denk ik. Wie weet “aankomend” freak.
Ik ben op zoek naar een beetje “dik” horloge, rond de 40 mm met leren band. Niet meteen een U-boat. Net ff te dik.
Qua design vind ik de mooi:
Panerai; Luminor GMT
Carl F Bucherer; Patravi TravelTEC GMT
Tage Heuer; Monza Calibre 36.
Ik heb echter ook geen Porsche in mijn bezit, dus bovengenoemde modellen zijn te duur. De Luminor vind ik het mooiste.
Concreet:
Ik zoek een chronograph met leren band tussen € 200 en 500,- met bovenstaand design. Tips?
De Fortis Flieger Chonograph /Alarm vind ik ook erg mooi, weten jullie wat deze ongeveer kost?
De russische Poljot horloges zijn ook mooi maar deze zijn alleen te bestellen via internet las ik op het forum. Ik wil ze toch wel graag eerst in het echt zien. Deze zijn dus nergens in Nederland te koop of in de etalage? Kom zelf uit Arnhem, misschien wel in Duitsland?
Welkom. Als je geen freak wilt worden dan wens ik je veel sterkte op dit forum…
Wellicht is het interessant om in jouw prijsklasse even te wachten op de Horloge.pagina Limited Edition 2005. Het wordt waarschijnlijk geen chronograaf maar een Fortis zou het kunnen worden: http://www.horlogeforum.nl/list.php?6
ik hoef ook niet perse een freak te worden, ik heb gewoon wat meer belangstelling dan de gemiddelde nederlander en zoek een mooi horloge.
Ik weet dat je voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten maar heb inmiddels al de hele site www.horloge.pagina.nl afgestruind en hoopte op wat info van jullie. Limited Edition 2005 bestaat toch al?? Ik snap het niet helemaal.
rob.
Nee de limited 2005 moet nog worden gemaakt. En er is een mogelijkheid dat het een Fortis wordt. Dit Forum laat ieder jaar namelijk een limited edtion maken.
Je gaf aan dat je een Fortis mooi vond dus wellicht ook voor jou een mogelijkheid om aan een mooi exclusief horloge te komen binnen de prijsklasse.
dus als ik het goed heb; zoeken jullie een bepaald merk uit en hiervan wordt een beperkte/speciale oplage van gemaakt die nog niet bestaad. Of een bestaand type met een speciaal “tintje”.
Heb jij trouwens enig idee wat de prijs is van de Fortis die ik zoek?
Ik had al gekeken op deze site http://www.uhrenpreise.de/ maar is een beetje vaag?
rob.
bedankt, want ik heb net een Site gekeken van Fortis en de Flieger die ik mooi vind is boven de € 1000. Russchische vind ik ook mooi en ik kan ze nu raadplegen, en nijmegen is om de hoek.
Mijn dag kan niet meer stuk.
rob.
Als we praten over x-large pilot chrono van 44mm is qua prijs/kwaliteit en uitstraling denk ik niet veel. Maar voor mijn budgetje helaas wel.
De pilot classic chrono 7740 met 40.5mm zal qua prijs wel net onder de x-large liggen? Zal wel geen € 600 euries kosten snif snif
rob.