Zo, mijn Seikomatic SilverWave is binnen! De opa aller Seiko duikers. Dit exemplaar is van februari 61. Latere exemplaren hadden een onbewerkte wijzerplaat en de toevoeging '30’of '50’als het gaat om waterbestendigheid.
Zijn er bijzonderheden te melden. Ja, het horloge loopt 3 (drie!!) seconden per 24 uur voor. De kroon lijkt me niet origineel en de duikring zit niet overal even nauwkeurig op de wijzerplaat. Een klus voor Richard in de toekomst.
Gisteren is er op de SCTP net zo’n horloge verkocht voor $330! Word ik wel heel erg vrolijk van (ik heb ongeveer een kwart betaald). De verkoper heeft het op mijn verzoek gewoon in bubble wrap verpakt, in een gewone stevige envelop. Afgelopen donderdag in LA op de bus en gisteren bij mij in huis. Geen douane-kosten!
Ik heb het horloge gefotografeerd met een zwarte Yaffle band, een olijfgroene is in bestelling. Overigens heeft mijn vrouw het horloge al geclaimd… (Niet helemaal zo WIS als ik, maar wel een overtuigde liefhebber van mechanische en automatische horloges).
erruuggg mooi hoor, en we zien graag een foto van je vrouw met het horloge om, al die mannenpolsen iedere keer…
ik heb mijn vrouw gisteren een horloge van ehwatch erik kado gegeven, de Hamilton electronic, ik zal die ook om haar pols fotograferen…
Mooie combi! Ik zie dat hij nog niet is
geconfisqueerd.
Functioneert de draaibare middenring?
Zo ja, zet hem dan eens recht!
Je hebt gelijk: recht is mooier, maar dat is nou net een van de dingen die aandacht moeten krijgen: de draairing gaat wel heeeel erg makkelijk rond. (Ik ga Richard maar eens mailen!)