Opa's Citizen

Hallo,

Enige tijd geleden vond ik mijn opa’s horloge terug. Aangezien mijn opa in 1984 overleden is moet het horloge iig ouder zijn dan 20 jaar maar wellicht dat jullie kunnen bepalen aan de hand van de foto’s. Mijn excuses voor de slechte foto’s.

Zoals te zien is, staan de wijzers niet uitgelijnd. Misschien een val of gestoten met een verhuizing?

Mijn vermoeden is dat de kast open moet en het uurwerk gedemonteerd moet worden om uiteindelijk de wijzers opnieuw uit te lijnen. En aangezien ik het horloge ook graag weer zou willen dragen kan een beurt ook geen kwaad. Wellicht dat jullie een forum-lid kennen of weten die dit kan en wilt doen?

Verder ben ik op zoek naar een mooie band. Ik weet dat mijn opa het horloge aan een flixoflex band droeg maar dat vindt ik niet fijn dragen. Het bandje dat er nu aan zit is maar tijdelijk. Lugmaat is dacht ik 18 mm.

Ideeen, tips, tricks? Ik zie ze graag tegemoet!

Deze Citizen handopwinder is waarschijnlijk gemaakt in februari 1980.
In de jaren 80 gebruikte Citizen de term “water resistant” op het schroefdeksel, aldus de website van Sweephand.
Op deze website is veel te vinden over oude Citizens en het bepalen van het bouwjaar.


Bandjes zijn goedkoop te vinden op ebay.

Ik denk dat ik dit wel kan: PB verstuurd.

Na enige ongeplande vertraging (poststuk kwijt maar toch weer terug gevonden, telefoon met foto’s gecrashed) maar met de medewerking van forumleden @Inca en @Ko-Banden presenteer ik met enige trots mijn Opa’s Citizen in hernieuwde glorie! Heren nogmaals dank voor jullie advies en goede zorgen!

Cheers,
Paddy

14 likes

Dat is zeker geslaagd, complimenten en veel draagplezier gewenst :+1:

Paddy, respect! Een ode aan je Opa om dit horloge terug te presenteren in deze staat, geniet van deze klok met historiek :+1:

Prachtig resultaat!
Vwb de datering, ik denk dat dit een 70’s Citizen is, vermoedelijk 1974. Het design schreeuwt vroege jaren 70

Echt gaaf! Fantastische citizen en leuke gedachte aan je opa !

Ziet er top uit!
Nooit meer wegdoen :wink:

Prachtig werk, mooi verhaal er achter ook, met trots dragen :slight_smile: !

Ziet er weer top uit! Geweldig toch?! Koesteren en genieten!

Mooi geworden!! In ere hersteld.

Vintage Citizen’s zijn leuk, en voor mijn gevoel ook best wel ondergewaardeerd.

Super dat deze weer draagbaar is, geniet er van!

Geweldig mooi! mooie band ook weer van Ko en topwerk van Inca.

Schitterend horloge geworden zo! Echt een horloge om te koesteren! De band staat er ook erg mooi bij, weer topwerk van Ko!

Helemaal top!

Hij ziet er geweldig uit!

Schitterende combi zo, geniet ervan :+1:

Ik kan het niet beter verwoorden…super