Opa's horloge gevonden

Eindelijk heb ik mijn grootvaders horloge gevonden. Ondanks dat de beste man al in 1977 is overleden, is al die jaren zijn horloge (en andere) onvindbaar gebleven. Totdat mijn vader met een doosje aankwam en daar het laatste horloge van zijn vader uit kwam. Blijkbaar heeft hij dit horloge niet ver voor zijn dood gekocht, want het ziet er nog fantastisch uit. Eigenlijk gewoon nog NOS. De originele band heb ik eraf gehaald want die is te klein. Deze donkerblauwe Rios staat prima bij de sunburst blauw / grijze plaat.


29 likes

Leuk hoor. Koester dit horloge want het is onbetaalbaar.

1 like

Mooi erfstuk , die blijft dus in de familie .

Mooi Jurgen; altijd speciaal als je iets meedraagt van een voorouder! Geniet ervan!

Echt mooi. En heel typisch voor de jaren 70. Klein service beurtje laten geven? Olie zal wel droog zijn.

Een mooi klokje maar als erfstuk natuurlijk helemaal onbetaalbaar. Het horloge van mijn vader koester ik ook, al is dat relatief nieuw (een paar jaar voor zijn overlijden kreeg’ie een nieuwe en de oude is verdwenen). Van mijn grootvader is ook nog ergens een mooi zakhorloge, maar ik vrees dat die naar een neefje is gegaan :frowning:

Zoals hierboven al is aangegeven, maakt het bijbehorende verhaal dit horloge onbetaalbaar.
Ik zou hem laten servicen en met plezier gaan dragen

Mijn beste,

Een historisch horloge welke je de tijd dankbaar doet beleven!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie familievondst; ik heb zelf ook een horloge van mijn grootvader; die gaat uiteraard nooit meer weg.
Ik zeg ook: service geven en af en toe dragen!

Mooi en sentimenteel

Dat zijn mooie dingen voor de horlogeliefhebber…veel plezier ermee!

Prachtig horloge om te koesteren :grinning:

Sommige horloges zijn onbetaalbaar en onvervangbaar, koesteren.

Je grootvader had smaak! Mooi horloge, veel plezier ermee!

Een zeer smaakvol klokje!

Mooie aanwinst en nog in zeer goede staat ook. Geniet er van en veel plezier ermee!