Opbergdoos binnen en meteen een vraag

Tot nu toe had ik eigenlijk alleen maar horloges waar een lederen band op zat. Deze kon ik simpel opbergen in een watchroll. Echter met de komst van de GS een horloge die dan toch op staal zit. (en blijft)

Hierdoor was ik toch even zoekende naar een compacte box waar ik een tweetal horloges goed kon opbergen als ik deze even niet draag. Onderstaande box heb ik deze week binnen gekregen… Mooi afgewerkt, prima qua aanschafwaarde en eigenlijk wel precies wat ik zocht.

Wat ik wel merk is dat door mijn kleine polsen de band op de GS ook vrij compact is. Hierdoor is het eigenlijk niet mogelijk deze om het kussentje te trekken. Of je moet het kussentje samenknijpen en de band er dan op spanning omheen sluiten, of je laat hem geopend er omheen “hangen”… Niet echt een groot probleem maar vroeg mij even af of meer mensen hier tegenaan lopen en of hier een goede oplossing/tip voor is?

6 likes

Is een optie… (spinazie is prima te eten :slightly_smiling_face:) Maar zou liever mijn lichaam op de huidige balans houden qua omvang…

Op zoek gaan naar kleinere kussentjes in de juiste kleur. Dat kan een aardige speurtocht worden…

Als je die kussentjes niet met vereende krachten samen hoeft te knijpen om het horloge er omheen te doen, dan zal die ‘spanning’ toch ook wel een beetje mee vallen? :thinking:

Alles is relatief inderdaad…

1 like

Het kussentje van de GS verpakking gebruiken of een sokkenbol

2 likes

Ik heb precies hetzelfde probleem bij de meeste kussentjes. Japanse merken hebben in mijn ervaring vaak kussentjes waar je vulling uit kan halen. Maar ik heb een horloge waar het bandje niet om het kussentje kan ook niet met kracht. Een waar de quick adjust nodig is en voor opbergen twee waar de buitenste ring eraf kan en waar zelfs dan nog behoorlijk wat spanning op het kussentje komt te staan. Aan een kan zou redelijke spanning goed zijn voor de metale band bij vervoer. Maar bij opbergen is het alleen maar irritant. Zelf accepteer ik het maar dat het gemiddelde horlogebandje is gemaakt voor mensen ment een normale tot XL polsen. Alleen mogen de fabrikanten wel eens gaan denken aan een mogelijkheid waarbij de inhoud kan worden verminderd zonder dat het kussentje kapot gaat. Die kussentjes slijten wel sneller door de spanning merk ik.

Ken het probleem. Ik rol microvezel doekjes op tot het juiste formaat. Elastiek erom heen en je bent klaar.

1 like

Misschien heeft de fabrikant ook kussentjes voor vrouwenhorloges die kleiner zijn en willen ze die wel omruilen.

1 like

vraag je vrouw - vriendin - kennis, die eventueel met een naaimachine overweg kunnen, om nieuwe kussentjes te maken.
mijn vrouw heeft dit voor mij mooi geregeld.
zelf heb ik kistjes gemaakt en zij de bijpassende kussentjes :+1:

2 likes

Precies! Net wat Ludo zegt: zelf (laten) maken!

Ik doe ze dan met open sluiting om de kussentjes. Mijn horloge doos staat toch op één plek. Als ik hem verplaats schud ik er niet mee.

Dus ja ze zitten dan wat loser, maar wat kan er mee gebeuren.