Opbergen horloges

Zoals velen die hier de hobbie allelei jaren doen, zullen het wel herkennen

De omvang van de collectie is soms lastig onder ‘controle’ te houden, het worden er steeds meer😅

Met als gevolg, een volle horlogedoos en mast een nieuwe aangeschaft, maarja ook die is na verlop van tijd ook weer vol…:crazy_face:

Ik merk dat mijn hobbie voor een groot deel bestaat uit ‘etaleren’ dus er naar kijken, liefdevol in handen nemen en oppoetsen met een zachtdoekje, opwinden, op tijd zetten en de functies controleren en er weer ‘verliefd’ naar kijken als ze terug geplaatst zijn in de horlogedoos en/of watchrol die een tafeltje staat in mijn ‘mancave’

Wat prominent op dat tafeltje staat rouleert al naar gelang ik op dat moment prefereer, meestal nadat ik weer eens wat heb gelezen en me verdiept heb in bepaalde horloges🙂

En dat hoeven heus niet zo zeer kostbare horloges te zijn er zijn zoveel leuke en mooie horloges met een mooie ‘heritage’ te vinden tussen de € 100 en € 500😎

But anyway, te veel horloges verdeeld over meerdere oobergdozen, waardoor ik maar een beperkt deel in het zicht heb

Daar zocht ik al heel lang wat voor en ik hoop dat ik dat nu heb gevonden, een horlogevitrinekast voor 30 stuks!

Die is nu onderweg en over zo’n 2 weken hoop ik die binnen te hebben!
Heb er wel een fotootje van die je hieronder kan zien, to be continued😉

24 likes

Kijk er alvast naar uit hoe jou nieuwe horloge opbergkast er gevuld uit ziet, ben benieuwd :face_with_raised_eyebrow:
Past de gehele collectie er straks in?
Ik heb zelf afgelopen jaar een walnoten kist gekocht om mijn horloges te etaleren en ernaar te kijken. Blij mee. Staat in het thuis kantoor en dat oppoetsen, betuttelen en bekijken herken ik wel. Foto voor de sfeer

13 likes

Ik heb momenteel deze benson kist voor 12 horloges. Daar heb ik nog 1 vrij plaatsje in. Mocht deze eind dit jaar vol zitten dan ben ik van plan er gewoon nog een zelfde bij te kopen. Zo makkelijk kan het zijn :upside_down_face:

5 likes

Een doos heeft als ‘nadeel’ de kijkhoek en het oppervlak dat het inneemt

Daarom ben ik blij dat ik een vitrinekast heb kunnen vinden, relatief klein oppervlak en een mooi aanzicht

Nu nog even afwachten of de horloges er goed inpassen en in blijven zitten

Dar b.v. als ik de kastdeur open doe de horloges eruit vallen, want dan zou ik er nix mee opgeschoten zijn

To be continued

4 likes

Heb je een linkje van de website waar je deze hebt gevonden?

Bij deze

Zag deze ook bij Nederlandse horloge accessoire winkels, maar die vragen er € 50 meer voor en een enkele zelfs ruim het dubbele

2 likes

https://www.amazon.nl/dp/B0BQYWRWJH/?tag=horloges-shopalikenl-21&ascsubtag=s_1081d_29862c_6023t_1699444092305i_380030299h_123o_0u_HDONP4U68P9VID6DRRWB&creative=380333&creativeASIN=B0BQYWRWJH&linkCode=asn
Is maar voor 20 horloges, maar onder de €100 en gratis thuis bezorgd.

1 like

Ik heb de vitrinekast binnen, prima ding voor z’n centjes, netjes afgewerkt en goed passende kussentjes

Alle horloges die ik erin heb geplaatst pasten goed

Kast heb ik op z’n voet geplaatst, niet aan de muur gehangen, staat mooi stabiel

Nette oplossing voor 30 horloges🙂

Vind de stoffen kussentjes op zich prima, ik vind de kwaliteit (voorlopig) meer dan prima in verhouding tot de prijs

Maar ‘time will tell’

1 like

Ik heb ook tijdje gezocht naar een manier van het ‘displayen’ van mijn horloges.
Het leuke van het hebben van een collectie is dat je leuk naar kan kijken. Wegstoppen in een doos vond ik niets.
Uiteindelijk een vitrinekast gekocht bij de IKEA, en horlogevoetjes via Ali express.
Best leuk resultaat al zeg ik het zelf :wink:

21 likes

Ik heb een kleine mooie horlogedoos van Buben&zorweg. Dat is ook de kers op de taart :sunglasses:

1 like

Pas op he? Bloedvergiftiging is ernstig!

4 likes

Ik heb van een mede-forummer een horlogebox voor 10 stuks overgenomen. Gewoon zodat mijn klokjes niet teveel door een la zwerven (weliswaar beschermd door degelijke stof)
Onlangs bij Ome Amazon een 2e voor 6 besteld. Hierin heb ik mijn meest delicate/bijzondere opgeborgen. Dat noopt meteen tot een in- of beperking van de collectie… #voorzolangdatduurt
De rest “zwerft” nog steeds :rofl:, maar dat zijn dan ook de G-shocks en de werkhorloges.
Ik ben niet zo van het tentoonstellen :wink:

Dit is eigenlijk mijn mooiste en kwalitatief ‘by far’ horlogedoos van echt leder

1 like

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Oude foto maar deze dus piano lak en rvs + suede binnekant + kangaroe leer :crazy_face:

5 likes

Ik heb nog een leuke aangeschaft om op mijn tafeltje te zetten in mijn ‘mancave’ voor mijn loungebank

Daar staat nu een horlogedoos, maar vanwege de inkijkhoek zie ik de horloges minder goed als het deksel gesloten is😑

En met het deksel open word alles stoffig🙄

Maar daar heb ik deze oplossing voor gevonden :sunglasses:

4 likes

De doos onderaan waar heb je die gehaald :thinking:

I
Mooie horlogedoos, maar de geluidsapparatuur op de achtergrond is nog mooier :+1:

1 like

Alleen als het muziek speeld :wink: :grinning_face_with_smiling_eyes: