Opbergen solar horloge

Ik heb sinds kort een Seiko Solar Diver. Bij een volledig opgeladen batterij blijft het horloge in het donker nog maanden de juiste tijd registreren, dus dat is geen probleem. Maar maakt de manier van opbergen nog uit voor de uiteindelijke totale levensduur van de batterij? Dus, is het beter om het horloge altijd buiten de kluis houden in het licht? Of kan het horloge ook in de kluis opgeborgen worden en er af en toe uitgehaald worden om op te laden, zonder dat dit negatieve invloed heeft op de levensduur van de batterij?

Groet, Michel

Ik durf het niet te zeggen. Ik leg ze altijd bij het raam zodat ze overdag licht krijgen en dus altijd “opgeladen” zijn.

Bij telefoons is het het beste om de batterij op te laden en pas weer te laden als deze helemaal leeg is. Dan gaat de accu langer mee.

ik weet niet of t hele dure solar horloges zijn, de mijne zijn casio’s en citizens die imho wel meevallen.

ik leg ze ook bij n raam (die niet iedereen kan zien). mijn ervaring met solar horloges was dat zonder geregeld juice de accu’s makkelijk uitgeput raken. voorheen legde ik ze in mn kast waar n spaarlamp voor schijnt. dat bleek dus tot 2 maal toe onvoldoende te zijn.

Ik heb er een die ik nooit draag ligt altijd in het donker, en een keer in de
2 a 3 maanden leg ik deze in de buurt van het venster en dat al 3 jaar .

Bij mijn g-shock schijn ik af en toe met een led zaklamp op tot deze weer op high staat. De seiko zal wel geen batterij indicator hebben zoals bij casio? Die geeft low, medium en high weer.

Ik heb mijn solar horloges in een horlogedoos met zichtvenster. Dit is genoeg om ze bij te laden.

Ik ook, werkt prima.

haakie Schreef:

Ik heb mijn solar horloges in een horlogedoos met
zichtvenster. Dit is genoeg om ze bij te laden.

Ik heb mijn Citizen eco meestal om, in de winter vaak met lange mouwen erover / ernaast.
Maar omdat ik een automaat heb met weinig reserve lag hij in het lixht, maar niet bij het raam
Altijd goed gelopen, en enkele weken geleden stopte hij er ineens mee, maar ik kon hem wel gelijk zetten (dat gaat ook op mbv strrom)
Dus weet nog niet wat er precies mee is, heb hem bij de juwelier gelaten waar ik mijn nwe Junghans Solar heb gekocht.

Kreeg toen als reactie dat er mensen waren die uit ervaring tot de conclusie waren gekomen dat ze het langer volhouden als ze toch regelmatig tot altijd worden geladen.

Net als een electrische fiets of scooter, niet gebruiken dan laden.