Open 9, maar nu eens anders

Beste liefhebbers,

Deze Titoni airmaster zat laatst bij een partijtje horloges.
Liep niet en kastje zat onder de prut, gisteravond en vanochtend heeft hij wat aandacht gehad, waaronder een totale uurwerkrevisie, glas polijsten en kastje schoonmaken in de ultrasoon.

Binnenin tikt het ETA 2452 caliber, wat onder andere ook is gebruikt door Tudor. Afwerking was ook erg goed, alsmede de staat. Uurwerkje liep niet omdat het vuil was, maar nu tikt ie weer met een krachtige tik. Meestal stoppen oude horloge toch met lopen terwijl er geen defecten zijn, puur omdat de olie oud is geworden.

De originele kroon heeft een zeer bijzonder afwerking, door de ‘tandjes’ een kant op te laten wijzer heb je meer grip tijdens het handmatig opwinden. Aan de binnenkant van het glas is een ring gezet met minutenaanduiding, wat de plaat wat meer diepte geeft.

Bij de eindcontrole viel het me eigenlijk pas op dat de datum een open 6 en open 9 heeft… Maakt dit horloge met een geweldig gave en mooi uitziende plaat helemaal af…

Bedankt voor het kijken en een fijne dag gewenst!

Dat ziet er heel mooi uit!

Mooi ontwerp, leuke kroon en kast. Het opgelegde logo vind ik ook erg leuk!

Leuke aanwinst. (tu)

gr. Glenn

Mijn beste,

Tijdloze schoonheid!! Geniet er van!!
Bedankt voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi hoor! Apart ook, die kroon.
Ouwe spullen zijn vaak zó leuk!

Beste Koen,

Wat een prachtexemplaar! :~

Ik ben best wat jaloers.
Jaloers op zo’n mooie Vintage met leuke details. Maar nog meer jaloers dat je in zo’n korte tijd een oudje kan restaureren. :}

Dank voor het tonen, en nog veel plezier met je kunsten.

BATMAN

Erg mooi! Bandje past er ook goed bij :slight_smile:

Supermooi zeg, een echte eyecatcher en bijzonderheid, Koen !! Als je toevallig een bruine lederen band (evt. met kroko-optiek) hebt, wil je dan s.v.p. een foto posten met die band? :?

Beste groet,

Xavier

Prachtig gedaan :}, maar van de nato’s zal ik nooit worden.:sunglasses:

Mooi man (tu) maar verdiend idd. wel een mooi leren bandje…

mvg