Hebben jullie adviezen over horloge met open back case tussen €1500-5000?
Dat is wel gruwelijk breed. Iets specifiekere eisen zouden handig zijn
Wellicht wat je van het uurwerk verwacht qua looks?
Een handwinder (of micro rotor) is vaak het mooist omdat er geen rotor is die het zicht op het uurwerk blokkeert.
Ik zou op zoek gaan naar een Omega Speedmaster sapphire sandwich!
Staudt prelude handwound
https://punte-juwelier.nl/wp-content/uploads/2023/11/P10.webp
Ongeveer €2,8k
Minimum 42 reverse uur werk…
Nomos
Welke maat zoek je?
Welke stijl?
Handwinder of automaat?
Kom op. Even iets beter je huiswerk doen. Je doet nu een generaal verzoek waarop werkelijk duizenden horloges als antwoord. Gegeven kunnen worden.
Geef een richting. Wat voor soort horloge wil je, duiker? Dresser? Wil je 36mm, 40mm, groter? Heb je voorbeelden van welke horloges je zelf al hebt gezien? Gaat het voor jou meer om asthetiek of om hoogwaardige techniek? Goud? Staal? Voorkeur voor een complicatie? Liever Zweeds? Duits? Japans?
Even een beetje moeite voor doen
Aha…horloge waar kan ieder dag dragen ook als naar sauna, all a round horloge, 40mm is niet slecht,maar kleine maat is beste voor mij,houd van Zenith Croma( buiten mijn budget)…best opzoek naar dun horloge uiteindelijk…
Een horloge in de sauna?
Jaa…daarom zoek ik all round horloge.
Ik doe echt veel met m’n horloges en spaar ze niet. Maar de sauna… Ik geloof dat die plotselinge toename in temperatuur icm luchtvochtigheid echt niet fijn is.
Wat heb je al gehad?
Want nu komt het over als een bevlieging. Misschien moet je eerst een rondje oriënteren met wat goedkopere horloges.
https://www.zalando.nl/timex-horloge-black-tx152m0fr-q11.html
Hufter proof en met open case back
Sauna = no go area for horloges. Period. Welk horloge je ook kiest.
Ik weet nog niet,tot nu toe mijn omega doet wel goed (seamaster)…
Het is jouw Seamaster, dus doe je ding. Maar rubberen seals en metaal zijn, zoals heel veel materialen, gevoelig voor sterke temperatuur schommelingen. Ook je Seamaster. Het materiaal gaat zich snel uitzetten bij toename van temperatuur en krimpen bij afkoeling wat op termijn schade kan toebrengen, zeker aan de seals denk ik. Als je dan ook nog in een erg vochtige ruimte zit, kijk je snel naar een beslagen glaasje.