Open case display

Hallo allemaal,

Ik vroeg mijzelf af of het mogelijk is om een horloge die een gesloten case heeft, dit te laten vervangen door een open case display zonder dat je veel aan het horloge zou moeten vervangen?

Achterdeksel eraf halen en met een dremel er een open case back van maken.

Zeer goed te doen en super handig als je een batterijtje moet vervangen.

Goede morgen :+1:

6 likes

Voor sommige horloges kun je nieuw deksels kopen met glas. Je hebt uiteraard wel de juiste nodig.

3 likes

Niet moeilijk, als ze beschikbaar zijn voor het model wat je wil. Doet in sommige gevallen wel wat met de WR van een horloge. Daarom zie je ze ook vaak niet op duikhorloges

2 likes

Haha, als dit de manier is, waarom dan uberhaupt tobben met een dremel?

Zo. :wink:

2 likes

Er zijn bedrijven die custom made case backs maken voor vintage horloges

2 likes

Welke?

Geen idee heb het een keer voorbij zien komen. Even googlen

1 like

Kon dat niet vinden

Heb je de zoekterm “custom sapphire caseback watch” geprobeerd? Best wel veel resultaten, alleen vaak wel pre-gefabricierd voor bepaalde horloges enne Invicta heb ik er nog niet bij zien staan. Kan geen horlogedekselmaker vinden die in opdracht één stuks maakt. Dat gaat ook wel erg duur worden denk ik.

EDIT - Bijvoorbeeld deze:
http://www.customwatchconcepts.com

1 like

Weleens in het echt gezien. Thomas Preik heet de eigenaar.

Ik vind het best gaaf, op een DJ dan.

We doen er nog even een poll bij omdat Kasper daar dol op is.

  • Rolex
  • Omega
  • HorologyHouse

0 stemmers

2 likes

Ben je nu echt alleen maar uit om te provoceren?

1 like

SteveG heeft er op veel horloges eentje, zelf vind ik het niet mooi staan. Met name omdat het vaak net niet aansluit of omdat het uurwerkje niet mooi genoeg is.

Zijn zoals al genoemd genoeg aanbieders en bij geschroefde deksels dus altijd wel te doen. :+1:

2 likes

#MeToo … alleen dan op een 16600. Ik vond het er niet bijpassen eerlijk gezegd.

Ik zou mijn speedy best wel met een open achterdeksel willen hebben (met het opgemaakte 1863 uurwerk), alleen dan moet ik, als ik het af-fabriek wil, het hesalite opgeven en dat bolle plexi vind ik ook wel lekker eigenlijk. Keuzes, keuzes. :sunglasses:

BTW Heb je vanmorgen een ‘ik ga Kasper weer eens lekker pesten’ pilletje genomen. Of wil je per se weer een plekje in de stripsessie van @Jurk:thinking: :wink: oh, eerste bericht is al verwijderd. Netjes.

3 likes

Is het ook mogelijk met een klik deksel?

Ja @HanDavinci. Geef eens antwoord.

#teamChille

4 likes

Tuurlijk, enkel dan zijn de kosten vaak hoger. Omdat je het vaak maatwerk is.

Hier bijv. een Longines:

4 likes

Russische merken hebben dit soms als optie. Heb een chronograaf met display deksel en een gegraveerd dicht deksel.

Geloof dat ik op termijn (nu dus :wink:) als het nieuwtje eraf is, een gesloten deksel gewoon mooier en stijlvoller vind.

Verder ergens gelezen dat het licht op het uurwerk de olie wat sneller laat verouderen. Geen idee of dat echt veel invloed heeft.

Ik begrijp dat aso gedrag van hem niet “tabee Kasper”. :exploding_head:

Dit topic gaat niet over HH, Rolex of Omega, dus een poll is niet nodig.

2 likes

Die is werkelijk prachtig! Van jouw?