Open caseback

Ik ben bezig een vrij eenvoudig uurwerkje op te knappen waar verrassend genoeg bewerkte kloven / bruggen op zitten.
Misschien zou het leuk zijn hier een open deksel op te zetten en vroeg me af of zoiets aftermarket te krijgen is.
Mag ook niet te duur zijn, daarvoor heeft het te weinig waarde.
Weet iemand een (internet)adresje?

Welke afmetingen heeft jou uurwerk?

Dat gaat dan toch meer om de case van het horloge?
Er zijn aftermarket opties, maar nogal veel is afhankelijk van de caseback die je wilt vervangen… heb zelf enkel voor specifieke modellen geschikte casebacks gezien, geen generieke.

Ja klopt, gaat om de afmetingen van de case natuurlijk. Fotootje van het uurwerk was slechts ter illustratie.
Misschien is het inderdaad zoals je zegt en moet je de case in zijn geheel vervangen. Gaat wat te ver in dit geval…

Enkel een open deksel, daarbij zou diameter en schroefdraad ook moeten passen, als het een klem deksel is, zou je een passende ring kunnen (laten) draaien, maak dan wel eerst de keuze welk glas er in komt (maat incl dichting).

Ook zijn er z.g.n. marriage watch cases, moet dan wel passen bij je uurwerk.

Uurwerk 26 mm, binnenmaat kast 28mm, geschroefde deksel

Deze zou al in een Seiko of NH35 case passen, ik weet alleen niet of je wijzerplaat ook past en ook de maat wijzerplaat naar hart kroonas is belangrijk, anders en als kast groter is zou je met verloopringen moeten werken

Als je b.v. bij AliExpress zoekt op marriage watch case krijg je er verschillende te

Goeie tip Pierre,
Ik zal eens gaan zoeken bij Ali!

Kijk maar ff, als je verloopring(en) nodig heb kan ik deze eventueel wel voor je printen of draaien

1 like

Super!
Ik zal eens kijken. Zoals gezegd, het is een goedkoop klokkie, dus het moet binnen de perken blijven. Maar zou leuk zijn als het kan.
Bedankt voor je aanbod!!