het is niet de bedoeling om in herhaling te vallen, maar sommigen gaven aan dat hun voorkeur afhangt van de kleur, model, kast, enz. vandaar dat ik nu met wat specifieke combi’s kom.
ik zit namelijk te overwegen om mn army green opnieuw te laten voorzien van stiksel, maar dan in een dichte stijl.
Nu ik je foto’s bekeken heb, ben ik er voor mezelf achter dat dit losstaat van het horloge en de band, maar hoe je het horloge ziet, c.q. hoe het horloge gefotografeerd is. Liggend, vind ik open mooier (want dan zie je dat de lijn doorloopt), om de pols waarbij je maar 1 deel van de band + het horloge ziet, vind ik gesloten mooier. Met deze reactie kun je geen bal, maar ja, het is wel hoe ik er tegenaan kijk. Zelf zou ik dus voor gesloten gaan, omdat ik vaker tegen mijn horloge aan zal kijken zodra het om de pols zit en ik dan maar 1 deel van de band zie.
Ben zelf een liefhebber van de open variant maar met dit type horloge en deze banden maakt het mij persoonlijk niet heel veel uit. Vind de dichte hier ook wel wat hebben, lijkt iets stoerder op die manier.
Normaal gesproken heb ik ook meer voorkeur voor open. Maar bij dit horloge vind ik dicht juist een stuk mooier!
Misschien omdat de kast min of meer vierkant is. En de lijn van de rand van de kast herhaalt wordt in het stiksel.
Ik vind ze allemaal mooi (duh)… Ik zou vooral willen zeggen: kies zelf. Reacties hier gaan je toch niet echt verder helpen? Ik ken je als iemand die behoorlijk goed weet wat hij wilt. Dus: hak die knoop door en doe wat je eerste gevoel je ingeeft. Met die Dstraps kun je toch niet missen. Mooi zijn ze in ieder geval.Een goede band tilt elk horloge naar een hoger nivo. En om je gek te maken: blauw en middenbruin (VB) vind ik persoonlijk het mooist. Maar dat zou voor jou niet belangrijk moeten zijn, toch?
Beste marnix
Ik heb in je vorige topic al gereageerd.
Mijn persoonlijke mening is, nu ik de fotos die je nu laad zien.
Dat mijn keuze zou zijn,met een dikkerer stikdraad en grover gestikt,
het zeker open wordt.
En met een dunnerer draad en kleiner gestikt voor dicht zou gaan.
Maar nogmaals dit is persoonlijk.
Succes met je keuze.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. En het is uiteindelijk uiteraard mijn eigen keuze.
Maar ik vind het leuk om jullie meningen, ideeen en visies te zien. Brengt mij soms ook op nieuwe ideeen. Zoals hoe SiO2 in de andere post naar een bandje kijkt, hoe DMC het verschil tussen los en om de pols, of Harb’s verhaal over de dikte van de draad. Allemaal dingen die ik mee kan nemen om mijn smaak meer te vormen.
Want Stevo heeft wel gelijk, maar zoals ik al vaker heb gezegd ben ik op lederen bandjes gebied nogal nieuw en op zoek naar wat mijn smaak is. Bij sommige banden heb ik gelijk de klik of dat 't me niet aanstaat. Maar soms verandert/groeit/ontwikkelt mijn smaak door nieuwe inzichten/visies/etc. Mijn horlogehobby blijft daardoor lekker dynamisch.