Openen caseback Seiko

Goedenavond,

Ik wil graag de batterij vervangen van een Seiko die ik onlangs heb gekregen. Ik heb geprobeerd om met een muntje het middelste ronde gedeelte open te draaien maar zat goed vast. Ook het verwijderen van de gehele caseback wil nog niet meteen lukken. Voordat ik wat meer ga forceren met de kans op schade… iemand tips om het middelste gedeelte open te krijgen?

Alvast dank voor het meedenken!

2 likes

Zo te zien is hij al open geweest? Het dekseltje lijkt 180 graden “verkeerd” te zitten.

1 like

Ja lijkt er op inderdaad, dan zou je zeggen dat ie dan gewoon eraf moet komen toch? Terugdraaien naar “dicht” lukt me ook niet…

Er zit onder het dekseltje een rubber ring die soms verkeerd zit/kapot is.
Denk dat de enige mogelijkheid het openen van het hele deksel is…

3 likes

90 graden. En een goede kastopener waar je niet mee kunt uitschieten, dat zou zo te zien niet de eerste keer zijn. De pakkingen zijn vrijwel zeker volledig versmolten tot zwarte prut, vrees ik.

2 likes

Vermoed dat het batterij deksel in de open stand staat ( is er ooit een halve slag verkeerd om op terug gezet.)

Probeer maar of je hem met de klok mee kan draaien, zo ja dan terug zetten in de stand van de foto en probeer met een stuk ductttape of de deksel eraf komt. Zal plakken op het oude rubbertje.

1 like

Hoezo 90, in gesloten toestand zou het pijltje op het kleine deksel toch bij het groen omcirkelde pijltje moeten staan?

1 like

Lijkt wel of je hem linksom moet openen:

Misschien nog verder proberen te draaien?

Die pijl zag ik niet eens… :pray:

1 like