Heeft iemand een tip hoe ik een Cirtina DS Caimano open krijg aan de voorzijde?
Bijgevoegd enkele foto’s. Zoals te zien zit de wijzerplaat los en waarschijnlijk is een pootje afgebroken.
dus ik wou een nieuwe wijzerplaat plaatsen. In mijn beleving was het dekseltje eraf, kroon en stift eruit, pas ring eruit en het uurwerk eruit. Maar helaas is de kast volledig solide van binnen dus het uurwerk moet er via de voorkant uit.
Nu zit er naar mijn idee een sparing aan de zijkant (tegenover de kroon) waar je de voorkant met een caseback opener zou moeten kunnen openen (althans dat heb ik vaker gedaan) maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar.
Met een scalpelmesje voorzichtig in de naad van de bezel naar beneden duwen tot je een opening hebt waar je een case-opener tussen krijgt. Steeds naar beneden duwen en niet wringen want dan krijg je schade. Succes!
Horloge kast voorzichtig inklemmen met een plastic zakje of doek om krassen te voorkomen. Mesje tussen de bezel en kast en vervolgens voorzichtig tikken. Beetje opschuiven en zo verder.
Rustig aan en als het niet lukt, eerst even stoppen voordat je beschadigingen maakt.
Thanx, had eerst een scalpelmesje geprobeert maar ging ook niet lukken. Met dit mesje en zachtjes tikken was het 5 minuten en de deksel eraf goede tip en weer wat geleerd!
Dit is natuurlijk de beste optie van bovenstaande, maar dit heeft niet elke hobbyist in huis en om nu €350+ uit te geven voor die enkele keer dat je een bezel verwijderd is wat gortig.
Goed om te weten. Het is bij die ali clone horotec en bergeon tools vaak een hit or miss.
Sommige tooltjes zijn echt perfect, maar andere weer compleet ruk.
Deze gaat in de winkelmand. Heb de horotec versie namelijk nog niet