Opengewerkt uurwerk

Ik zie hier soms opengewerkte uurwerken voorbij komen ( open hart , skeleton e.d. ) velen vind ik niet echt geslaagd , komt beetje rommelig over , en afleesbaarheid is vaak ook niet fantastisch. Maar af en toe zit er een mooie bij die ook nog goed afleesbaar is.
Ik vraag me alleen af of dat openwerken het uurwerk ook zwakker maakt , en dus sneller stuk zal gaan na een paar keer stoten b.v. ? Dit zal natuurlijk ook met de kwaliteit van het uurwerk te maken hebben, maar toch.

Een Skeleton hoeft niet zwakker te zijn dan een Kaliber met massieve bruggen en kloven… een Vakwerkbrug is ook niet van dichte platen gemaakt…
't zou zelfs kunnen dat een skelet Kaliber zelfs beter bestand is tegen schokken, omdat het meer “veert”…

Protserig misschien, maar rommelig…:wink:

M.Singer Schreef:

Protserig misschien, maar rommelig…:wink:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H4P6SQZ7-D.jpg

Dit vind ik een van de geslaagde , komt waarschijnlijk door de buitenste ring en de blauwe wijzers. (tu)

sanderCertina Schreef:

Ik zie hier soms opengewerkte uurwerken voorbij
komen ( open hart , skeleton e.d. ) velen vind ik
niet echt geslaagd , komt beetje rommelig over ,
en afleesbaarheid is vaak ook niet fantastisch.
Maar af en toe zit er een mooie bij die ook nog
goed afleesbaar is.
Ik vraag me alleen af of dat openwerken het
uurwerk ook zwakker maakt , en dus sneller stuk
zal gaan na een paar keer stoten b.v. ? Dit zal
natuurlijk ook met de kwaliteit van het uurwerk te
maken hebben, maar toch.

de bruggen ve skeleton zijn meestal op alle plekken dik en stevig genoeg. door klappen en stoten gaan eerder nog de andere delen kapot, zoals radaren, synthetisch steentjes, etc.

wel kan door corrosie en andere schade n skeleton wel eerder uit elkaar vallen. zie soms vintage uurwerkjes die gedeeltelijk weggevreten/weggeroest zijn op bepaalde plekken. op grote bruggen kan de schade “meevallen” in de zin dat t uurwerk nog doortikt. bij n skeleton kunnen dan eerder stukjes zijn afgebroken.

marnix.moed Schreef:

sanderCertina Schreef:


Ik zie hier soms opengewerkte uurwerken voorbij
komen ( open hart , skeleton e.d. ) velen vind
ik
niet echt geslaagd , komt beetje rommelig over
,
en afleesbaarheid is vaak ook niet
fantastisch.
Maar af en toe zit er een mooie bij die ook nog
goed afleesbaar is.
Ik vraag me alleen af of dat openwerken het
uurwerk ook zwakker maakt , en dus sneller
stuk
zal gaan na een paar keer stoten b.v. ? Dit
zal
natuurlijk ook met de kwaliteit van het uurwerk
te
maken hebben, maar toch.

de bruggen ve skeleton zijn meestal op alle
plekken dik en stevig genoeg. door klappen en
stoten gaan eerder nog de andere delen kapot,
zoals radaren, synthetisch steentjes, etc.

wel kan door corrosie en andere schade n skeleton
wel eerder uit elkaar vallen. zie soms vintage
uurwerkjes die gedeeltelijk weggevreten/weggeroest
zijn op bepaalde plekken. op grote bruggen kan de
schade “meevallen” in de zin dat t uurwerk nog
doortikt. bij n skeleton kunnen dan eerder stukjes
zijn afgebroken.

Het opengewerkte uurwerk staat ook meer bloot aan direct of indirect zonlicht , doordat de olie wellicht sneller uitdroogt :wink:

sanderCertina Schreef:

marnix.moed Schreef:


sanderCertina Schreef:



Ik zie hier soms opengewerkte uurwerken
voorbij

komen ( open hart , skeleton e.d. ) velen
vind
ik

niet echt geslaagd , komt beetje rommelig
over
,

en afleesbaarheid is vaak ook niet
fantastisch.
Maar af en toe zit er een mooie bij die ook
nog

goed afleesbaar is.
Ik vraag me alleen af of dat openwerken het
uurwerk ook zwakker maakt , en dus sneller
stuk
zal gaan na een paar keer stoten b.v. ? Dit
zal
natuurlijk ook met de kwaliteit van het
uurwerk
te

maken hebben, maar toch.

de bruggen ve skeleton zijn meestal op alle
plekken dik en stevig genoeg. door klappen en
stoten gaan eerder nog de andere delen kapot,
zoals radaren, synthetisch steentjes, etc.

wel kan door corrosie en andere schade n
skeleton
wel eerder uit elkaar vallen. zie soms vintage
uurwerkjes die gedeeltelijk
weggevreten/weggeroest
zijn op bepaalde plekken. op grote bruggen kan
de
schade “meevallen” in de zin dat t uurwerk nog
doortikt. bij n skeleton kunnen dan eerder
stukjes
zijn afgebroken.

Het opengewerkte uurwerk staat ook meer bloot aan
direct of indirect zonlicht , doordat de olie
wellicht sneller uitdroogt :wink:

Niet onder je mouw hoor :wink:

wat vind je deze de Bulova Acctron ?

of deze

rien66 Schreef:

wat vind je deze de Bulova Acctron ?

http://i447.photobucket.com/albums/qq196/rien66_bu
cket/P1020581-1.jpg

of deze

http://i447.photobucket.com/albums/qq196/rien66_bu
cket/P1020553.jpg

Niet mijn ding , ik mis hier toch echt de balans met ankerrad en nog erg veel andere radartjes, maar ieder zijn smaak :slight_smile:

marnix.moed Schreef:

sanderCertina Schreef:


marnix.moed Schreef:



sanderCertina Schreef:



Ik zie hier soms opengewerkte uurwerken
voorbij

komen ( open hart , skeleton e.d. ) velen
vind
ik

niet echt geslaagd , komt beetje rommelig
over
,

en afleesbaarheid is vaak ook niet
fantastisch.
Maar af en toe zit er een mooie bij die ook
nog

goed afleesbaar is.
Ik vraag me alleen af of dat openwerken het
uurwerk ook zwakker maakt , en dus sneller
stuk
zal gaan na een paar keer stoten b.v. ?
Dit

zal

natuurlijk ook met de kwaliteit van het
uurwerk
te

maken hebben, maar toch.

de bruggen ve skeleton zijn meestal op alle
plekken dik en stevig genoeg. door klappen en
stoten gaan eerder nog de andere delen kapot,
zoals radaren, synthetisch steentjes, etc.

wel kan door corrosie en andere schade n
skeleton
wel eerder uit elkaar vallen. zie soms
vintage

uurwerkjes die gedeeltelijk
weggevreten/weggeroest
zijn op bepaalde plekken. op grote bruggen
kan
de

schade “meevallen” in de zin dat t uurwerk
nog

doortikt. bij n skeleton kunnen dan eerder
stukjes
zijn afgebroken.

Het opengewerkte uurwerk staat ook meer bloot
aan
direct of indirect zonlicht , doordat de olie
wellicht sneller uitdroogt :wink:

Niet onder je mouw hoor :wink:

Klopt , snachts ook geen probleem :stuck_out_tongue: