Opgeknapt, nieuwe aanwinst: Seiko 7002

Beste horlogeliefhebbers,

Binnenkort vertrek ik weer naar Spanje en aangezien ik nog geen geschikt horloge had om daar onder alle omstandigheden te dragen, was ik van plan daarvoor een geschikt horloge te kopen. De eisen waren: Waterdicht (min. 10atm), mechanisch, (mogelijkheid tot) rubberen band, moet tegen een stootje kunnen en goedkoop.
Ik heb toen bij Speedtimmerkollektion, een eBay winkel, een oude Seiko 7002 gekocht die niet meer liep.
vorige week kwam het horloge binnen. Na het uurwerk nagekeken te hebben bleek de onderste tap van de balans kapot te zijn, dus heb ik bij Cousins een nieuwe balans besteld. Het uurwerk heb ik een service beurtje gegeven en nu was het alleen nog wachten op de balans. Vandaag kwam mijn bestelling binnen en heb ik de balans geplaatst. Het horloge loopt weer soepel en ik ben er erg tevreden mee. Ook heb ik er twee banden bij gekocht voor maar £3 per stuk! Eén zwarte met vlindersluiting en een oranje vanwege het WK en omdat het gewoon een lekkere zomerse kleur is.

En natuurlijk… de foto’s!:

Uurwerk voor reparatie

Uurwerk en de rest van het horloge na de kleine opknapbeurt:

Ik ben erg blij met het resultaat en kan niet wachten om het horloge op vakantie te gaan dragen! Morgen doe ik hem in ieder geval zeker om… MET oranje bandje natuurlijk :smiley:

Ziet er prima uit. Na het voetballen zou ik er de zwarte band toch op doen.
Trouwens ook hele mooie foto’s.

prachtig!

zucht, ik wou dat ik zo snel door mijn voorraad opknappers heen kwam…
tja, beschikbare tijd en keuzes eh?

Zo!
Dat heeft geholpen,ziet er weer prachtig uit.

Knap werk (tu) mijn complimenten.

Groeten,

Martin