Ik heb een poosje geleden een horloge verkocht op Chrono24.
Horloge netjes verpakt, ingesealed en opgestuurd.
Ik kreeg melding PostNL dat dit pakketje was afgeleverd.
Nu meldt de ontvanger dat het horloge niet meer in de doos zit.
De verkoper deelde fotos dat de verpakking beschadigd/open gemaak was. Hij moest aangifte doen en postnl is een onderzoek gestart. Beide partijen hebben toen hun geld terug gekregen.
Ja, dat heb ik ook eens meegemaakt. Dat is toen âonderzochtâ geweest door Chrono24. Ik heb zelfs getelefoneerd met een Chrono24 medewerker hierover. Uiteindelijk hebben beide partijen hun geld teruggekregen.
De topictitel is natuurlijk wel een beetje aanmatigend, want je koper is bestolen door een pakketmedewerker en hoe C24 dit oplost is het tegenovergestelde van oplichting.
Als het via PostNL gaat tot hoever kun je het verzekerden dan?
Als ik een horloge opstuur dat gaat dat via DHL express met een verzekerde waarde wat het horloge waard is.
Een half jaar geleden voor 18k verstuurd op deze manier en ook verzekerd, als je de tracking dan in de gaten houdt dan zie je dat de verzending toch anders loopt dan bij een normale express zending zonder verzekering oftewel het word dan letterlijk anders behandeld door hunâŠ