Opgelicht op Chrono24

Hallo allemaal,

Ik heb een poosje geleden een horloge verkocht op Chrono24.
Horloge netjes verpakt, ingesealed en opgestuurd.
Ik kreeg melding PostNL dat dit pakketje was afgeleverd.
Nu meldt de ontvanger dat het horloge niet meer in de doos zit.

Zijn er forumleden die dit ook ervaren hebben?

Ja

1 like

Ik heb dit niet ervaren

Heb je het inpakken gefilmd?

Nee, te goedgelovig :grimacing:

Hoe is dat afgehandeld als ik vragen mag?

De verkoper deelde fotos dat de verpakking beschadigd/open gemaak was. Hij moest aangifte doen en postnl is een onderzoek gestart. Beide partijen hebben toen hun geld terug gekregen.

1 like

:raising_hand_man: Ja, dat heb ik ook eens meegemaakt. Dat is toen “onderzocht” geweest door Chrono24. Ik heb zelfs getelefoneerd met een Chrono24 medewerker hierover. Uiteindelijk hebben beide partijen hun geld teruggekregen.

Gebeurt vrij regelmatig vermoed ik.

Succes!

1 like

Hoeft natuurlijk geen oplichting te zijn,
vind deze beschuldiging behoorlijk voorbarig.

Dit ook meegemaakt, danwel niet bij Chrono maar andere bron. (webwinkel)

Kreeg pakket binnen zonder duidelijke sporen, maar lege inhoud.

Vervelende situatie.

2 likes

Dit

Hoe vervelend ook, hoe weet je dat dit oplichting is?

Klopt, het kan ook diefstal zijn maar ik kan de topic niet aanpassen :grimacing:

Volgens mij staat in de ‘inpak-instructies’ van

Ook dat je een foto moet maken van het ingepakte pakket op een weegschaal :wink:

1 like

De topictitel is natuurlijk wel een beetje aanmatigend, want je koper is bestolen door een pakketmedewerker en hoe C24 dit oplost is het tegenovergestelde van oplichting.

1 like

De vermissing hoeft niet bij postnl te liggen.
Kan ook de koper zijn die het verzint.

Pakketjes worden toch tijdens het hele traject op alle distributiecentra gewogen? Moet te traceren zijn waar het leeg is gehaald

Als het via PostNL gaat tot hoever kun je het verzekerden dan?

Als ik een horloge opstuur dat gaat dat via DHL express met een verzekerde waarde wat het horloge waard is.

Een half jaar geleden voor 18k verstuurd op deze manier en ook verzekerd, als je de tracking dan in de gaten houdt dan zie je dat de verzending toch anders loopt dan bij een normale express zending zonder verzekering oftewel het word dan letterlijk anders behandeld door hun

Of het oplichting is is maar de vraag inderdaad. Er kan vanalles gebeurd zijn. Of bij PostNL is het ergens gestolen. Of de koper heeft het gestolen.

Anyway, voor mij zijn dit soort dingen wel reden om zoiets nooit per post af te handelen.