[opgelost] eBay miskoop

Nog even een laatste dubbelcheck -just to be absofuckinlutely sure- voordat ik vol op het orgel ga:
Dit is toch gewoon een fake Omega buckle hè?

Yep… de afwerking is bedroevend slecht!

1 like

Waren er dan geen foto’s beschikbaar ?

1 like

yups, zie ik zelfs …

1 like

Voor jouw referentie hier een originele:

2 likes

Ik heb een Chinese buckle van een paar Euro die er beter uitziet, dus ja ga maar op dat orgel hangen. :sunglasses:

1 like

Gaan we doen. :smile::notes:

1 like

Hoeveel heb je ervoor betaald?

1 like

1 like

Iets van €84,-. Veiling begon bij iets van 90 dollar ofzo. Foto’s waren vrij onscherp.

I feel like an idiot, maar goed. We gaan er even achteraan.
En als dat niet lukt was het maar weer eens één van die beruchte dure lessen. :thumbsup:

1 like

"Hello,

I didn’t mention if it is original or not. You should read the description before bidding and paying as clearly i have stated to check photos in the description. have sold many without problems.

Return the item back then i will refund you.

Regards"

Ik heb hier geen ervaring mee. Moet ik hem terugsturen? Ik ben bang dan ik dan vervolgens geen buckle én geen geld heb.
Ik neig er eerlijk gezegd een beetje naar om mijn verlies te nemen en een review te schrijven dat hij fake troep verkoopt. Want hij heeft ook nog wel echt dure spullen in zijn winkel, dus dat zal hij zeker gaan voelen, qua klandizie.

1 like

Stel: je stuurt de buckle niet terug. Ga je hem dan monteren/dragen? Of hou je dan altijd iets van: dit is geen echte, dus misschien springt hij zo open en valt alles op de grond…
In dat geval ben je nog veel verder van huis.

Ik zou het risico nemen en terugsturen. Krijg je je geld terug: mooi!
En zo niet: dure les geleerd, maar dragen zou ik hem toch nooit.

4 likes

Goh, een fake zou ik nooit dragen dus je hebt volgens mij niks verloren met het terugsturen. Je kan er alleen nog maar iets bij winnen, nml je geld terug gestort te krijgen. Good luck!

2 likes

Hij heeft de moeite genomen te reageren. Dus wie weet krijg je gewoon je geld terug. Succes!

1 like

Jullie hebben gelijk. Ik ga hem terugsturen.

Thanks!

Ebay kan dit voor je oplossen, zonder dat je kosten moet maken, en het risico loopt dat het ding niet aankomt. Dit is duidelijk oplichting.

2 likes

Als je met Paypal betaald hebt een case aanmaken, nepartikelen verkopen is verboden via Paypal. Je krijgt dan je geld terug en je moet het artikel vernietigen. Zo is er een keer een case geweest over een duren viool. Bleek achteraf toch niet nep :wink:

2 likes

Als je met Paypal betaald hebt, zeker wat mee doen. Zoals @jantje_vlaam al aangeeft, krijg je dan je geld terug. Paypal is bovendien zeer op de hand van de koper. Ook aks je niet met Paypal betaald hebt, kun je ook via eBay een geschil aanmaken dat je een nepartikel hebt gekocht. Ook eBay zou hier wat mee moeten doen.

1 like

Ik heb het even wat harder gespeeld.

Daarna kreeg ik de volgende voorstellen:

1. Stuur maar terug, dan krijg je je geld terug.
    Mijn antwoord: ik heb niet zo’n zin om wéér shipping te betalen. EBay is heel duidelijk over fake spullen en hun verkopers.
  2. Je kunt hem ook houden en dan stort ik $50 aan je terug.
  3. Stuur maar terug ik vergoed ook je shipping.
  4. Ik stort alles terug. Hou de buckle maar.

Inmiddels een full refund (inclusief shipping) ontvangen via Paypal.

Verkoper wauwelde nog wat na over dat 'ie het niet wist (EDIT: na zijn eerste reactie is dat uiteraard 100% bullshit) en geen verstand van horloges heeft (heeft wel peperdure horloges te koop staan, maar dat terzijde) en dat hij een long term seller is met alleen maar goede reviews en blablablabla. Maar goed. Alles dus opgelost.

Dank voor de goede adviezen! :muscle: :wink:

6 likes

Goed opgelost! Zou je nog een “ervaringen met” willen schrijven over de verkoper? Dan help je anderen :+1:t2:

1 like