Opgelost: Help! De datumfunctie werkt niet zoals het moet?

Bij een niet nader te benoemen micro brand mocht ik 7 maand wachten op een service. Een service aanvraag over een Mido ging ook erg lang duren. De lokale horlogemaker heeft een wachtlijst van meer dan een jaar. Er zijn overal tekorten helaas.

1 like

Volgens mij is dit een bedrijfstak, waar de vergrijzing heel erg merkbaar is. En dat in een tijd waar de belangstelling voor vintage en mechanische horloges op een hoogtepunt is.

2 likes

Ik had een onder garantie reparatie-dingetje bij een microbrand, dat binnen 2 weken geregeld was, inclusief verzenden naar buitenland.

1 like

Was dit tijdens (of na) de huidige corona situatie? Want sinds 2020 merk ik zelf dat alles veel langer duurt en niet alleen bij horloges. Het horloge van die microbrand heeft 6 maand gewoon ergens gelegen omdat er in het servicecentrum waar het naartoe moest gewoon maandenlang geen activiteit geweest was. Nu hebben ze die enorme achterstand nog steeds niet bijgewerkt al heb ik gehoord dat het wel wat vlotter gaat nu.

Dit was begin dit jaar.

1 like

Dat was blijkbaar nog maar heel kort geleden dus🥲

1 like

Oef 20 weken minimaal… heb laatst mijn Tag Heuer onder garantie teruggestuurd en die was met 3 weken weer terug :+1:

Schandalig lang!
Tijdens Corona bij een Italiaans microbrand 3 weken, net zoals de laatste keer bij mijn lokale horlogemaker!

1 like

Pfff das fors. Ik had eigenlijk verwacht dat dit inmiddels beter zou zijn geworden. Kom ik nog goed weg net mijn wachtlijst van 3,5 maand😎. Ik voel me al ongemakkelijk als ik de 3,5 maand noem……

En intussen maar de levering van onderdelen afknijpen en zelfstandige horlogemakers kapotmaken.

Wat is de Swatch Group toch een rotfirma.

1 like

En waarin naast de vergrijzing het niet willen leveren van onderdelen hele nare vormen begint aan te nemen.

2 likes

Allen, ik moet complimenten geven aan Schaap en Citroen (Rotterdam) voor de service. Hij is weer terug, veel sneller dan verwacht en ben uitstekend geholpen. Ook leuk gesprek inhoudelijk gehad over het uurwerk. Ik kan weer genieten!

Oja, er was inderdaad een tandje afgebroken van het datumwiel. Allen bedankt voor het meedenken :sunglasses:

13 likes

mooi dat je het horloge weer terug hebt en dat de wachttijd erg mee viel.
Geniet ervan

1 like

Dankjewel! :sunglasses:

Ze hebben meegelezen! :wink: