Hopelijk ben je er snel uit…
Ik heb een dergelijk probleem, met een Seiko mod (dus het komt zelfs bij de beste merken voor ).Om de pols netjes lopen. Van de pols stilstaan. Wijzers zijn eerst wat bijgebogen en uiteindelijk vervangen. Maar probleem is nog niet opgelost… Soms zijn horloges echt irritante krengen!
Ik hou je topic in de gaten; ben benieuwd. Succes en hopelijk wordt 't snel opgelost!
Dat dus! Dat maakt glas minder waarschijnlijk.
Dat zit er zo op t oog ook netjes in, niet scheef.
En eerder waren een paar posities waar hij stopte, bv bij 55, 20, 45 seconden
Dit topic ga ik even in de gaten houden.
Net als bij een film of een serie, je wilt uiteindelijk weten hoe het afloopt.
Succes met je klokje, is vervelend probleem
Het lijkt wel of de minuutpijp slipt. Maar ik mag aannemen dat de horlogemaker dit zou onderkennen. Hoe dan ook, hopelijk is het snel opgelost.
Het is de minutenwijzer die er direct onder zit, Uncle Arthur…eh Oom Piet! Maar dat kan inderdaad ook nog!
Probeer ff normaal te doen joh, tegen nieuwe gasten, beetje gastvrij. Ik schaam me soms echt voor de toon tegen nieuwe leden, op dit forum. Houd t leuk!
Ha dank voor de support, maar kan t hebben hoor!
Overigens niet zo nieuw hier hoor…
Goed weekend!
He b het tijd terug geahd mijn een Mark II
Bleek utieindelijk stofje te zijn op de wijzers
Hoop dat het net zo eenvoudig is
Het zal vast zoiets zijn als het aanlopen van een wijzer. Het is natuurlijk een vrij conventioneel uurwerk zonder toeters en bellen. Als het nu een tourbillon of slagwerk caliber geweest was zou het een ander verhaal zijn geweest.
Update:
Ik heb m retour van de horlogemaker.
Er bleek ergens bij de centrale … [horlogeterm] onder een kloof een schroefje intern gebroken, wat de storing gaf. Nieuw schroefje dus en hij loopt en blijft lopen!
Netjes ook: +1 sec afgelopen 24 uur.
Me happy!
Ik heb meteen een nieuwe Coke bezel insert besteld om het te vieren!
Fijne avond
Nog n plaatje met flesje wijn van de horlogeman voor t geduld:
Blij dat het opgelost is, en leuk gebaar van je horlogemaker!
Gefeliciteerd! Het is en blijft een topper
Eind goed, al goed
Mooi horloge!
Ik had gehoopt dat je laatste foto weer met z’n stalen band zou zijn…
Haha, die komt er vanzelf weer n keer op hoor.
Ik wil eigenlijk een jubilee erop hebben, maar vind die maar eens…
Fraai, dat deze thread tot een volledige afronding is gekomen. Ik kan weer rustig slapen …