Opgelost: push button reageert niet na batterijwissel

Hoi, ik heb jullie hulp nodig. Ik dacht, als ik mechanische horloges kan modden, kan ik ook wel een simpel batterijtje vervangen. Nu is dat op zich wel gelukt, maar de chronograaf functie doet niks en staat niet op 0.

Het heeft denk ik met de instructie te maken die binnen de achterdeksel stond: After replacing battery, short-circuit (AC) and the battery connection (+).

Als ik dat doe, staat de grote secondenwijzer stil, de kleine beweegt een halve / driekwart slag terug en gaat dan naar bijv. de 3e of 20e seconden, en staat dan stil. Daarna doet het nog steeds niks als ik op de knopjes druk.

Iemand een idee wat ik niet goed doe?

Hierin staat iets over een procedure om de chrono te resetten na een batterijwissel (pag. 7), misschien dat dit helpt?

1 like

3 likes

Bedankt voor je waardevolle bijdrage @grootmokum. Gezien het een kado was van mijn schoonmoeder toen ik mijn vrouw ten huwelijk had gevraagd, doe ik dat maar even niet :roll_eyes:

4 likes

Dankje, ik heb wel iets gevonden daardoor om de wijzer op 0 te zetten, alleen blijkbaar doet de bovenste pusher het niet :thinking: iemand een idee wat daarin mis kan zijn? Hij raakt de juiste dingen binnenin wel…

-edit- als ik met een pincet contact maak binnen, dan gaat hij wel lopen, pauzeren, terug etc, maar op de een of andere manier werkt het niet meer als ik de bovenste pusher indruk. De onderste werkt wel naar behoren. Op het oog lijkt het gewoon goed in te drukken en dan de juiste dingen te raken.

Iemand?

Deze heb ik vaker vervangen voor mijn vrouw.
Waarschijnlijk zit de witte spacer niet helemaal goed.
Ik heb nooit iets moeten resetten.

1 like

Ik had verwacht dat die zin anders ging aflopen dan ie deed. :slight_smile:

1 like

:joy: als een Chinese schoonmoeder die je Michael Kors kado geeft, dan zit je wel goed hoor

1 like

Gevonden! Dankzij dit WUS draadje
https://forums.watchuseek.com/f21/7t62-movement-button-doesnt-work-after-battery-change-757647.html#/topics/757647?page=2

Push button drukte wel het juiste contactpunt aan, maar dat is een soort lever met een opstaande punt, die vervolgens het echte contact maakt. Deze kan wat verbuigen. In mijn geval schoof die er net onderdoor. Met een scherp pincet bijgebogen, en het werkt weer naar behoren :ok_hand:t2:

10 likes