OPGELOST šŸ„³ Tudor Black Bay sluiting gaat ineens heel stroef en moeizaam!!! Oplossing=drupje zeep en lauw water

Ik zou er kruipolie/wd40/vaseline/uierzalf/Dove/Durex glijmiddel/ whatever overheen smeren en een beetje heen en weer wippen.

It ainā€™t rocket science. Het is Ć©Ć©n pinnetje, niet van dat benauwde, kom op!

12 likes

Dan zou ik toch met de wd40 spritzenā€¦ kan toch geen kwaad is maar olie, en dan rustig helemaal open en dicht bewegen dat scharnier. Er moet gewoon iets tussen zijn gekomen, die scharnieren en eigenlijk al die afwerking is zo hoog dat kan toch geen defect zijnā€¦

1 like

Voor de duidelijkheidā€¦ Nieuw gekocht of tweedehands?
Nieuw zou ik terug gaan.

Indien gebruikt kan er vuil op gehoopt zitten in de bussen.
Dan een beetje WD40 om schoon te maken?

1 like

Volgens mij was zijn eerste foto van vanmorgen nog in de stickers, dus gloednieuw

Nieuw vandaag bij Schaap Citroen

Dit dus, zelf ook wel eens met schakels in nieuwe Rolexen gehad. Klinkt gek, maar een druppel olijfolie zou het trucje perfect moeten doen.

Maar hij deed het een paar uur geleden perfect en nu ineens dit :confounded:

Ja!

Lekker terug naar S&C. Je betaalt daar niet voor niks de hoofdprijs, en de chocolaatjes en koffie smaken best tijdens het wachten.

1 like

Das nieuwigheid.

Ik denk dat als je er een paar uur mee speelt de scharnierende delen wat soepeler gaan lopen.
Ik zou me geen zorgen maken.

Kan er pas op zā€™n vroegst donderdag avond heen ivm werk :tired_face:

Jezus Ralph, waar hebben we het over? Ga dat ding dragen, dan zul je merken dat het vanzelf weggaat. Als je zo paniekerig wordt van elk duur horloge dat je koopt, is het dan niet handig om dat niet te doen?

25 likes

Ik heb dinsdag ook een nieuwe Tudor gekocht en die is al zeker 80 keer open en dicht geweest, geen verschil in de eerste of de laatste keer, lijkt mij sterk dat dat materiaal nog op elkaar moet inlopen.

Je kan hem toch gewoon dragen tot die tijd?..

:point_up: dit. Even een dag of twee aankijken en de sluiting vaak openen&sluiten. Dan nog niet okā€¦ff terug naar S&C.

Succes :+1:

Drupje kruipolie , dragen dat ding.
Case closed.

3 likes

Drupje huis-, tuin- en keukenolie op het scharniertje doen. Kan geen kwaad. Geen WD40 gebruiken, dat is smerig spul.

1 like

Wie geeft die jongen even mond op mond? En een drupje olie :rofl:

10 likes

Dan maar even geduld. Zeker bij Schaap zijn het zeikerds wat betreft eigen ā€œherstelā€ werkzaamheden. Is misschien rot maar beter als iets forceren met WD40 of olijfolie. Iedereen heeft makkelijk lullen maar het zijn jouw centjes.

1 like

Beetje Citroensap misschien? :sunglasses:
Slordig al met al.

2 likes