OPGELOST 🥳 Tudor Black Bay sluiting gaat ineens heel stroef en moeizaam!!! Oplossing=drupje zeep en lauw water

Hallo allemaal,

Hulp gezocht! Vandaag mijn Tudor black bay black gekocht en toen ik het horloge net van mijn pols afhaalde ging de sluiting bij het scharnier ineens heel erg stroef. Voelt als een verroest scharnier zeg maar. Ik snap niet hoe dit kan. Iemand dit ooit eerder gehad? Ik hoor graag van jullie?

MvG Ralph

Terug naar de dealer?

1 like

imagehttps://cdn.wd40company.eu/wd-40/nl-NL/uploads/2018/07/04140432/wd40-can-360-compressed.gif

:grin:

15 likes

Lijkt me niet de bedoeling. Ff mee teruggaan als het blijft.

1 like

Ik neem aan dat de Black Bay nieuw is, als in enkele uren oud?

Zo ja dan zou je inderdaad een heel klein beetje WD40 kunnen gebruiken, en de sluiting meerdere keren open en dicht klappen.

Groeten,

Noel.

1 like

Ik zou het met wat warm/lauw water beetje uitspoelen, eventueel nog na met een zachte borstel eventueel wat zachte zeep.
Het lijkt op de foto wel of het scharnier iets scheef zit of is dat niet het geval?
Ziet er bij mij wat rechter uit of niet?

1 like

Dit ja.

Dit nee. Teflon uitvoering mag wel.

Plastic van de verpakking ertussen gok ik.

2 likes

WD40 in je nieuwe horloge van een paar rooitjes? :thinking: Beter gewoon even terug naar de dealer, laat die de boel maar fixen daar heb je voor betaald.

1 like

Nee, in de band…

7 likes

Volgens mij gewoon recht hoor

Heb het ding net paar uur om de pols :confounded:

1 like

Dat ziet er wel gewoon recht uit, heb je geen vergrootglas of zo, kijken of er nog wat verpakking/plastic tussen zit?

Lauw water geprobeerd zonder succes…

2 likes

Drupje olie…
Geen water…

Ow en congrats :smiley:

Vaak zit er wat borgmiddel tussen die pinnen. Ook wel eens bij een nieuwe sub gehad. Ook bij losse schakels. Is simpelweg nieuwigheid.

Maar met water werkt dat niet. Je kan ermee maar de dealer gaan… maar die doet er ook simpelweg een drupje olie op en dan gaat ie als een malle.

1 like

Gaap, zelfs m’n zoon van 7 is nog bijdehanter.

Staat in de handleiding dat je hem eens in de zoveel tijd eens met een niet agressief schoonmaakmiddel en lauw water mag schoon maken, ook na gebruik in de zee, onder de kraan ermee

Heb jij de illusie dat de horlogemaker in de kelder van de dealert wat anders doet?

1 like

Geprobeerd maar zonder resultaat :disappointed_relieved:

1 like

Nee maar die mag gerust de band verkloten zonder dat het Ralph iets kost.

Met Speedmaster loep gekeken en geen plastic er tussen gezien wat een fiasco dit :frowning:

Is nep man

15 likes