Ophion

Kijk, daar hou ik nou van

[quote]The first timepiece from recently established Spanish watchmaker Ophion is the OPH 960, a gentleman’s wristwatch equipped with a hand-wound Technotime movement with a five day power reserve.
[/quote]

http://www.watchesbysjx.com/2015/07/introducing-ophion-oph-960-affordable.html?m=1

7 likes

Mooi ding… Ziet er erg goed uit!

In een eerste blik vond ik de rand tussen wijzerplaat en glas wat hoog voor een dresser, maar zag bij je link dat daar lume in zit. Leuk gedaan!

en de prijs is ook nog redelijk

Leuk gevonden met die Lume in de Rand om de wijzerplaat… bij sportieve horloges zie je daar meestal de minuten indices, maar om het hier te doen met een Dresser, dat vind ik een mooie vinding…

ook het uurwerk vind ik erg fraai… de opengewerkte ¾plaat… doet engels aan… maar de schuine kanten en de “vlinder” in het midden… leuk oog voor detail…
Me Gusta!

1 like

Made in Germany haha

Ja… je kan er om lachen… maar eh… ik ken ook een aantal “Nederlandse” horlogemakers die hun kasten ook niet in Nederland laten maken…

SUBDELTA en DumeT in elk geval wel… :slight_smile:

En dan?

Ik zie het probleem van inkopen niet. Als een derde dat beter en/of goedkoper kan, ben je een dief van eigen portemonnaie als je het niet doet.

Wat ik er vind zijn producenten die er geheimzinnig over doen en wel de indruk wekken alles zelf te doen.

Mooi afgewerkt horloge. Verleidelijk.
Ik vind echter EUR 1.580 behoorlijk aan de prijs.

prijs is wel “before taxes” !

1 like

Vond het gewoon grappig…

Is ook geen probleem hoor

1 like

Ik vind 'm trouwens wel aan de maat voor een horloge in deze stijl.

Oef, erg fraai gedaan. Ook die platines… T kriebelt…

Ik vind hem toch behoorlijk aan de prijs. Die lume in de rand is leuk bedacht, maar ik vind hem iets sportiefs krijgen erdoor en dat past hem niet helemaal. Maar al met al wel een mooi horloge.

42mm voor een dresser? Veel te groot in mijn ogen. Ze hadden voor 36 of 38mm moeten kiezen.

42mm voor een dresser? Veel te groot in mijn ogen. Ze hadden voor 36 of 38mm moeten kiezen.

Ziet er zeker niet slecht uit en een gangreserve van 5 dagen is ook erg fijn. Maar om het nou, zoals in het artikel en ook hierboven door iemand wordt gezegd, ‘affordable’ te noemen!? Een nieuwe Audi A6 is geen instapmodelletje en dit is geen scherp geprijsd horloge, is mijn simpele mening. Een nieuw horlogemerk dat zich nog helemaal moet bewijzen en zich bovendien in een overvolle markt begeeft en dan ook nog eens in dit prijssegment… I don’t know.