opinie gevraagd: Longines Big Eye of Breguet Type XX /XXI

Longines Big Eye

Hands down

1 like

Ik zou ze even om de pols proberen; ik heb zitten denken aan de longines. Ik vind hem erg leuk om te zien. Geprobeerd, en qua afwerking/gevoel prima maar hij zat om mijn pols niet lekker en niet mooi. Zal ongetwijfeld aan mijn pols hebben gelegen, maar lijkt me wel slim om (allen) even te proberen.

2 likes

Gevoelskwestie dus. Ik vond de Longines qua kast-feel op mijn Long Beach en bv een Poljot Strela lijken, wat hoog en daardoor net wat groter dan je denkt. Bij nieuwe aanschaf rond de 2k in de handel. Prima value for money denk ik.

De Breguet is nog wat hoger, tikje “quirky” maar ik vind hem wel wat hebben, uurwerk is briljant, historie mooi en het merk prachtig.

Een gebruikte Type XX zit tussen de 3 en 4k.

Succes!

2 likes

Ik heb de Breguet (niet Brequet, dat is een verkeerd gespeld ding voor op de BBQ :wink: ) en ben daar zeer, zeer tevreden over.

De Longines zit onder het niveau van Omega.
Kwaliteitsverschil is er zeker.

1 like

Ja, dat heb ik ook gehoord. Daarom heb ik ook mijn aarzeling.

Op welk forum lees je vaak over QC issues van breguet?

De Breguet type xx is echt een fantastisch design naar mijn mening. De vintage modellen al helemaal (maar niet te betalen).
Ik was heel toevallig gister bij de Longines dealer om die Bigeye eens te bekijken, maar die stond daar niet. Geen courant model, dus zelfs niet alle dealers hebben hem in huis. Geschiedenis erachter is wel een goed verhaal.
Kan er dus niet over oordelen, maar je zit wel op het goede pad qua design!

1 like

Scherp gezien. Heb je de verkoper daar ook al op geattendeerd? Lijkt me toch relevante informatie bij een eventuele verkoop.

welke heb je? type XX of XXI? met of zonder datum?

Longines. Datum op die Breguet kan écht niet. #vindikdisclaimer

2 likes

Ik weet niet of het geen courant model is. Ben bij meerdere longines dealer geweest maar vele hebben de legend diver ook niet eens.

ik ga hem zien.

De asymmetrische wijzerplaat maakt hem wel wat incourant. Was de verkoopster het gister wel mee eens.
Dat de Legend Diver ook niet in de vitrine lag, dat viel mij ook op! Het lijkt erop dat veel van die heritage-lijn niet in de winkels wordt geshowd. Best apart.

1 like

dat vind ik nou zo leuk! :wink:

1 like

XX met datum

7 likes

Bij een pilots draait het van oudsher om afleesbaarheid. Wat dat betreft vind ik de XXI een raar ding. Beetje als een duiker met een WR rating van 30m.

Denk je niet dat de datumplaatsing bij de Breguets je gaat storen?

De BigEye biedt veel value for money maar is een dikkerd; daar moet je tegen kunnen.

1 like

Ja het is niet meer de tool watch van toen. Maar meer luxe interpretatie ervan met de hedendaagse kwaliteit.

[quote=“Chopin, post:34, topic:173576”]
Denk je niet dat de datumplaatsing bij de Breguets je gaat storen?[/quote]

denk dat ik meer stoor aan het missen van een datum.

Ze zijn alle drie dik :grin:

Wat mij betreft…

Merk : de Brequet
Model : de Longines

Succes! :sunglasses:

3 likes

Ik zou geen van de 3 adviseren, doen me alledrie niets.
Technisch wellicht kunstwerkjes, optisch mwôh.
Die Breguets lijken wel Camel Trophy’s, en bij de Longines zijn de pushers veel te groot.

3 likes

Ik bedoelde vooral de plaatsing van de wijzers, w.b. QC. Als je er 20 bekijkt op Chrono24, heeft de helft wel een wijzer - of twee - die niet goed staan.

Dude … gewoon de Longines Big Eye

Is niet mijn verantwoordelijkheid; verkoper weet het misschien wel zelf en wil het liever stil houden, of is het nog nooit opgevallen, of, of… Caveat emptor, zoals altijd. Wellicht valt het de nieuwe eigenaar ook niet op… :no_mouth: