opinie gevraagd: Longines Big Eye of Breguet Type XX /XXI

Toch wel teleurstellend, van zo’n merk.

Als de geschiedenis meespeelt, kijk dan ook eens bij Dodane.

http://www.dodane1857.com/#top

En Auricoste

https://www.eshop.auricoste.fr/chronographes-auricoste/ephemeres/

1 like

Niet courant? Volgens mij heb ik hem nog nergens bij een Nederlandse dealer gezien.
Denk dat die mondjesmaat wordt geleverd en dus wel courant is.

1 like

Ik heb de bovenstaande modellen van breguet altijd gezien als een soort budget breguet. Je ziet er niet de kwaliteit en afwerking in terug die je bij andere modellen ziet.
Als je een sportieve breguet zoekt, zou ik eerder kijken naar een marine.

1 like

Houd in de gaten dat de Longines een flink dikkertje is.

Buiten dat vind ik het een erg gaaf model. Heb er zelf ook eerder naar gekeken als mogelijke NA.

1 like

Bijenkorf Utrecht heeft (had iig recent) hem liggen.

2 likes

Ace en Dik in Amsterdam had hem ook. @Kenleaf, misschien even informeren bij @Captaingingerbeardd ?

3 likes

Tot vandaag nog nooit van dit merk gehoord. Ik weet het niet. Wat ik op hodinkee heb gevonden is dat dit bedrijf vanaf 1947 is begonnen maar op de site staat 1854. Heb een gevoel dat dit net als Landeron, een nieuw horloge bedrijf die een oude naam heeft gekocht.

Maar voor mij zijn het geen breguet. De longines overweeg ik louter om de design en de prijs.

Voor rellatief weinig geld een Breguet. Qua afwerking vind ik niet minder dan de andere. Dit model heeft minder polished delen maar dat hoort ook. Zo blijft er meer middelen over voor het volgend horloge😉

Een datum complicatie kan ik missen als kiespijn, want ik ben te lui die te moeten instellen.
Een chronograaf vind ik overbodig, en zwarte wijzerplaten vind ik saai.

Met Breitling heb ik ook geen klik, maar dat kan ik alleen van foto’s aannemen, want ik heb er in het echt ook nooit een Breitling gezien.

Mijn tip: Wat denk u van Rolex @Kenleaf ? Een Daytona lijkt mij voor chronograaf liefhebbers wel wat.

1 like

Ik vind het juist leuk​:grin::grin:

zeker overwogen. Maar ik vind hem niet mooi. Toen ik de kans had om een daytona met zenith uurwerk voor 3K te kopen, vond ik hem niet mooi en nu nog steeds vind ik hem niet mooi. Een andere chronograaf die ik wil overwegen is de zenith el primero rainbow.

Heeft dit model ook net als alle andere breguet en gouden wijzerplaat? Een breguet heeft normaal gesproken een wijzerplaat gemaakt van massief goud.

De Longines gek genoeg.

Yep! We have it!

1 like

@Kenleaf sla je slag!

1 like

@Kenleaf je bent van harte welkom! :slight_smile:

kogel is door de kerk. Denk ik…
Heb dealer gevonden om de Longines te proberen.

Keep you informed

2 likes

Ben een groot fan van de Breguet maar hij is full set en in goede staat beat prijzig. Daarnaast is een servicebeurt ook vrij duur. Dat heeft mij doen afschrikken. Succes. Ben benieuwd naar je bevindingen

1 like

Hele gave collectie. Dat is een Universal geneve rechts niet?

1 like

Yes, 1 van mijn Universal Tricompaxen.
Vrij zeldzaam en geliefd.

3 likes