Opinie gevraagd (sportief dress horloge)

Goedendag forumleden,

Ik ben op zoek naar een ‘sportieve’ allrounder welke ik kan inzetten in formelere settings zonder echt enkel ‘dress’ te zijn.
Naast dit horloge hou ik mijn collectie voorlopig op:

• Rolex 116610lv, hulk. Lekkere eigenwijze all-rounder;
  • Panerai pam312, stoer vrijetijdshorloge (staat te koop want er is een wens om deze om te zetten naar een pam112, pam 002 of pam390 / hand opwinder en base dial dus) Maar met hetzelfde doel, stoer vrijetijdshorloge;
  • De nog te ontvangen HFLE17 van emg. Gewoon een leuk ding!

Welke gaat weg: Mijn nog ongedragen Iwc aquatimer 3290-01. Dit gezien deze qua functie in het vaarwater zit van de panerai en de rolex. Ik prefereer dan de panerai en rolex dus deze zal geen draagtijd krijgen.

Uiteraard neem ik zelf de beslissing en moet ik kiezen wat ikzelf leuk vind. Echter ik waardeer altijd de reacties en de overwegingen die jullie zouden nemen en daar is dit forum toch ook voor bedoeld!

De volgende horloges zitten nu op mijn netvlies.

Glashutte original senator automatic. 40mm, manufacture met top afwerking en weer is iets anders!
Mooie antraciet sunburst dial. Wel incourant te noemen ja-ja, dat speelt bij mij een rol)

Op dit moment is de andere contester een seamaster aqua terra, deze (twee varianten). No nonsense horloge welke net wat sportiever is. Mooie maat en mooi caliber.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en overwegingen.

Groet,
Edwin

2 likes

Leuke zoektocht. De Glashütte is in mijn ogen wel degelijk een pure dresser en past totaal niet in “beach to board room”. Ik zeg helemaal “board room”.

Rolex explorer 214270? 39mm en eigenlijk overal op/bij te dragen. Is dat misschien iets?

1 like

Seamaster 300m Co-Axial?

Je hebt hier zeker een punt. omdat hij wat dikker is en geen gouden accenten vond ik hem iets sportiever als een dresser. Wellicht is de titel niet heel slim gekozen want ik ga er zeker niet mee naar de beach! Daar heb ik twee andere horloges voor. Ik zal de titel aanpassen naar sportievere dresser! Thanks

1 like

Met stalen band

Zeker mooi. Ook al gehad. Ik vind het echter ook wel leuk om verschillende merken in mijn collectie te hebben en niet 2 mercedes wijzers. Ik zou dan de milgauss of datejust 41 eerder overwegen.

Datejust 41? Dan is de Tudor Style 41 misschien wat voor je. Ander merk dan wat je al hebt, minder pretentieus dan een DJ en nogal wat prettiger geprijsd.

2 likes

Rolex explorer II
Speedmaster
Railmaster
IWC Petit prince
Tudor Black Bay Bronze 79250BM
Legend diver
Seamster 300
Panerai Luminor
Milgauss
Omega Smpc

Omega speedmaster en anders misschien de omega aqua terra?

Vooral de speedmaster kan je goed mee variëren kwa bandjes betreft.

Tja, de speedmaster. Ik weet niet wat daar mee is. Op plaatjes vind ik hem prachtig. Ik heb de speedmaster schat ik al een stuk of vijf keer gekocht en weer verkocht. Elke keer toch geen echte klik en kreeg deze derhalve nul draagtijd. Vreemd maar waar.

2 likes

Precies hiervoor ben ik ook een beetje huiverig met de SpeedMaster. Op foto’s: oei oei oei. En die geschiedenis, het verhaal, de hype. Laatst weer eens omgehad, maar nee. Geen emotie.

1 like

Er zijn zo veel mensen die enthousiast zijn over de Explorer 39 mm dat ie in je overweging wel een plaatsje verdient dunkt me. Succes!

4 likes

Zeker. Totaal onder de radar, maar o-zo-schitterend.

Dan zou je ook kunnen kijken naar de tudor Bb heritage 41mm. Ander merk, zelfde stijl. Fijner voor de portomonnee :wink:

1 like

Ik had dat net andersom. Ik vond m juist in het echt veel mooier dan op de foto.

De hierboven vernoemde Explorer vind ik ook prachtig.

1 like

Zo zie je maar weer: niets zo vreemd te begrijpen als smaak en chemie.

1 like

Of de Omega GlobeMaster. 39mm.

4 likes
2 likes

Vind ik ook echt mooi. Persoonlijk vind ik de airking met zijn twist ook wel tof.

1 like