Opknapbeurt Rolex jubilee band....ben benieuwd! Hij is klaar!

Tja, 2.200 is veel geld inderdaad, maar dat zegt natuurlijk nog niks over de vraag of het (te) duur is. 10 gram onbewerkt goud (nog niet in n vorm) kost 350,00 …

Michael Young rekent bijna de helft.

De bewering dat ze €1400 aan goud erin stoppen, lijkt me vrij sterk. Dat is namelijk bijna de totaalwaarde aan goud in zo’n band.

Niet over het opgestuurde zelf, maar wel over de toegevoegde waarde (de reparatie dus, inclusief verzendkosten en evt. verzekering) :wink:

1 like

Bij MY vallen de belastingen nogal mee kuch :wink:

18k of 24k maakt ook nog verschil. Maar idd 1400 aan goud toevoegen lijkt wel een fabeltje.

Tja, ik weet het niet. Maar zoals gezegd, 10 gram kost 350,00 en dan is het nog onbewerkt, zit er geen verlies aan materiaal in, geen AK, geen winstopslag…De prijs van een nieuwe volgouden jubileeband van de huidige datejust is volgens de prijslijst € 14.500…

18k goud per gram zo’n € 27,- nu. Zal max. 50 gram goud nodig zijn voor zo’n oude Jubilee, en dat schat ik het al zeer hoog in…

Ben benieuwd! Mijn folded oyster is ook op weg naar Oslo!

Sinds 8 mrt status verzonden naar land bestemming :thinking: We gaan het zien.

Grt, Matthijs

Ben ook benieuwd. Ik wist zelf niet dat er bedrijven waren die dit deden.

Waarschijnlijk halen ze alle pinnen tussen de schakels eruit en vervangen ze die. De pinnen moeten wel mooi op maat gemaakt worden en dan polijsten ze die terug dat je ze niet meer ziet.

Bij een gouden band heb ik al eens de pinnen tussen de schakels eruitgehaald, nieuwe gouden pinnen gemaakt.
Ook bij een gouden band slijt het gat waar de schakel vrij kan bewegen ook uit. Dat kan je terug een nieuw buisje in solderen.

Hier is n kort filmpje van hun site, krijg je n idee van hoe ze het doen…

4 likes

Ziet er nogal simpel uit. Maar waarschijnlijk toch best een klus.
Beetje handige jongen doet dat dan zelf? Of klets ik nu uit mijn nek?

Je hebt een echt goede pusher nodig. En de vraag is hoe je aan die pinnetjes komt.

Bij een band met veel rek is simpelweg het vervangen van de pennen niet voldoende, doordat de holle middenschakels vervormd of uitgesleten zijn.

2 likes

Misschien boren ze de holle middenschakels mooi rond uit en steken ze er een bus in.

Die holle schakels zijn heel dun, uitboren is geen optie. De nieuwe pennen zouden dan ook dikker moeten zijn.
Er zal dus materiaal toegevoegd moeten worden om het weer strak te krijgen. Meestal zal dat in de vorm van laserwelding gebeuren.

Ik bedoel miniem het uitgesleten gat uitboren dat het uitgesleten gat terug rond is. En daarin een bus waar de pennen terug speling vrij zijn.

Ik zal op het werk eens gelijkaardige schakels zoeken.

Holle schakels vullen met 2 componenten vuller, nieuwe gaten boren voor de pinnen, nieuwe pinnen er door en klaar ben je :sunglasses:

En zeggen dat je 50 gram goud hebt gebruikt…

Zo wordt het niet gedaan…

Er worden als het ware “buisjes” om de pen gezet.

De band die ik via Michael young heb laten doen zit nu vol met buisjes. Zal eens een foto maken als ik de band uit de kluis heb gehaald.

Is het een holle band? Misschien vullen ze hem op ? :slight_smile: