Als 't kan, kijk ik elke dag ff op 't Uhrforum en zoek in de Marktplatz op Rolex op zoek naar een koopje. Zo vond ik n tijdje terug een jubilee band die mooi op m’n 16200 paste voor weinig. Band zag er netjes uit, maar wel wat te veel rek naar mijn smaak. Zowel met Klokkeland in Noorwegen als Michael Young in Japan contact gehad om de rek eruit te halen. Besloten om m naar Noorwegen te sturen gisteren. Hieronder de “voor” foto. Ben erg benieuwd hoe ie terug komt! Keep u posted!
Nooit van Klokkeland gehoord. Waarom daar naartoe en niet naar Michael Young?
btw?
Minder ver (Europa voelt toch zekerder) en binnen 2-3 wk gefixt
Wat bedoel je?
Ik dacht dat de btw wellicht een punt was (die je moet betalen op moment dat je een dienst hebt laten uitvoeren aan een product in het buitenland), maar Noorwegen maakt evenmin onderdeel uit van EU (douane-unie) als Japan.
Leuk. Ik heb er destijds eentje naar Michael Young gestuurd… benieuwd naar jou ervaring bij Klokkenland.
Ik ben er vrij zeker van dat Hong Kong niet in Japan ligt
Wat kost het voor zo’n beurtje?
Ben benieuwd naar het resultaat. De Jubilee van m’n 16233 mag ook wel strakgemaakt worden.
Ben ook wel benieuwd wat ze vragen. Heb ook nog een jubilee liggen die vrij veel rek heeft.
Ben ook benieuwd naar het resultaat.
Ga ze eens een mailtje sturen wat ze rekenen voor een gouden band. Die kosten bij Michael Young zo’n beetje het tienvoudige van een stalen band (zal wel met materiaal te maken hebben).
Maar eigenlijk vind ik hem te goed om er veel aan uit te geven.
Band zelf erafgehaald?
Als je een item van binnen de EU ter reparatie aanbiedt buiten de EU hoef je ook geen btw te betalen bij terugsturen. Moet je het wel even netjes bij de douane registreren vóór vertrek uit de EU dacht ik.
Yes!
Goeie tip, wist ik niet.
Ook wel benieuwd wat de kosten zijn bij Klokkeland. Begreep dat Michael Young het steeds drukker krijgt en je dus langer moet wachten.
daar heb je helemaal gelijk in!
USD 250, exclusief +/- USD 50 voor verzenden