Dank je
Heel mooi eindresultaat. Met de juiste kennis, kunde en gereedschap is alles bereikbaar.
Super mooi! Die zwarte 38mm jumbo mag er trouwens ook wel wezen.
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe je die kastpoot hebt gericht. Lijkt me niet eenvoudig inderdaad
Op zich niet heel spectaculair; tang met gladde bekken, paar lagen katoenen doek ertussen en buigen maar. Wel met gevoel voor hoeveel kracht je zet, als de benodigde kracht ineens afneemt gaat het breken.
Dank je, ook wel een van m’n favorieten
Dank je; en inderdaad, oefening baart kunst en als je er rustig de tijd voor neemt kun je een hoop zelf.
Wat gaaf Wilko
Een tijd geleden 2 nieuw uurwerken van IWC 17" cal 952 gekocht samen met @Paul_K met bedoeling om voor ieder van ons een Portugieser te maken.
Vanuit
voor Minerva ook een Minerva 17-22
Maar tja de tijd vliegt, en andere tijdvulling
en het bijft op de plak staan
Dank je
Een dergelijk plan heb ik ook ooit opgevat, had al de nodige Tissot zakhorlogewerkjes liggen met de kroon op 3 uur, wijzerplaten ook, zo’n kast gekocht ergens in Oekraïne meen ik, hoefde alleen nog in elkaar
Maar ligt ook nog steeds stof te vangen. En nu ik het origineel heb is de drang om het af te maken naar het nulpunt gezakt dus het zal er wel niet meer van komen
zeer bekende verhalen op deze forum
maar “soms”
uit het "zaadje " groeit
nieuwe spruit, zolas deze Tissot van jou
Groeten Iwan
Tijd om dat project weer op te vatten?
Had je al een idee hoe je dat met de wijzerplaat wilde gaan doen? Het lijken me geen hunter uurwerken namelijk
Ohlaalaa wat een beauty…mooi gedaan
Dank je
Het klopt; het is voor zo een zakhorloge gebruikt in de jaren 60 / 70 ? met kleine seconde op 6 uur.
@Paul_K had al wat voorbeelden ontworpen voor de wijzerplaten, maar het moet nog uitgewerkt / gemaakt worden.
Groetn Iwan