Na een opruiming van de zolder ben ik een horloge die ik in een ver verleden van mijn opa of oom gehad heb tegen gekomen. Dit was een tijd waarin ik nog niet veel met horloges had tenzij deze van batman was.
Nu ben ik wat ouder en is mijn smaak in horloges ook iets veranderd en vind ik dit horloge toch wel duidelijk en zie ik mezelf hem wel dragen.
Het horloge heeft helaas optisch wel geleden en mag misschien wel een opknapbeurt gebruiken en twijfel nu ook om dit te gaan doen.
De kast is wat versleten, er zit een kras/barst in het glas en de datum verspringt alleen bij het doordraaien van de tijd rond 6 uur in de ochtend.
Na een paar windingen lijkt de tijd het nog goed te doen en de gang reserve is een volle 2 dagen.
Ik heb helaas nog geen ervaring met het opknappen van een klokje en ben erg benieuwd in wat voor prijs range ik zou moeten denken voor een projectje als dit om door een juwelier te laten doen. Ik denk dat een nieuwe glazen plaat nodig is, polijsten van de kast en waarschijnlijk een service aan het mechanisme voor de datum en afstelling.
Is dit volgens jullie ervaring mogelijk om weer een mooi horloge van te maken en zal dit aan kosten in de 100-500 of nog meer gaan kosten? En is dit een model waard om te laten maken of zijn er veel te verkrijgen in betere staat die ik beter zou kunnen kopen?