Opknappen gouden Longines uit 1882

Heerlijk leesvoer als ontbijt.
Mooi werk, en erg spannend kan ik me voorstellen.

Wow, ik benijd je vakmanschapā€¦ Heel veel succes!

De Longines is afgeregeld en tot mijn verbazing loopt het als een nieuw horloge, wat een kwaliteit werd er zoā€™n 140 jaar geleden bereikt.

Ingebouwd in de gouden kast

En zo ziet de andere kant er uit

Zelfs de originele doos zit er nog bij

44 likes

Waanzinnig mooi AndrƩ

1 like

Mooi zakhorloge.
Longines is bijzonder, en ik ben van Friese afkomst.

1 like

Leuk zeg. En met de originele doos. Heel mooi geworden .

1 like

Super! Heel mooi ook, die lage scheeftik/beat error. Dat ze dat af-fabriek zo konden doen, toen nog zonder meetapparatuurā€¦

1 like

Prachtig!!! Dank je wel, super draadje.
Iets voor beoordeling in ā€œTussen kunst en kitschā€?

1 like

Heel cool zo compleet!

erg mooi zo met doosje en verhaal

Super! Mooi werk :+1:

Prachtig gedaan!

Fantastisch werk. En wat een waardes op de Timegrapher. Het is inderdaad verbazingwekkend dat een horloge van die leeftijd zoā€™n waardes haalt.
De wonderen der techniek!

Met een presto tang is de minuutpijp te verwijderen. Er zijn verschillende modellen presto tangen. Bij dit systeem kan je niet de as van het middenrad verbuigen om de klemming te beĆÆnvloeden, dat moet aan de minuutpijp gebeuren weer met een speciale tang waarvan je de diepte kan instellen. Het verbuigen van de middenas komt meestal voor bij cylinderwerkjes. De middenas is hol waar een stalen pen zit die door de as heengaat en waarop de minuutpijp wordt geklemd. Is de klemming te licht dan is dat pennetje iets te verbuigen zodat er een goede klemming ontstaat.

sucses Martin

Prachtig mooi zakhorloge en een mooie opgeknapt.
Alleen volgens het serienummer is het zakhorloge niet uit 1882 maar na 1910 des al niettemin een mooi verslag,uurwerk en vakmanschap.
met vriendelijke groeten berke

1 like