Opknappen of ....: Le Roy Quartz

Ik heb zelf rond 1984/85 een Le Roy horloge gekocht.
Ik kwam bij wat opruimen in mijn kast het horloge tegen en heb een paar vragen.

Eerst maar een de foto’s.

Het horloge hoort er zo uit te zien:

Helaas is mijn exemplaar erg vies, heeft een gebroken glas en veel kleine krasjes.
Het originele metalen bandje er nog bij.

Hier de foto’s van mijn exemplaar:

En dan de vragen:

1. Is een nieuw glas te koop?
  2. Is het überhaupt de moeite financieel gezien om het horloge op te knappen?

Bij voorbaat dank.

Je zou hem even moeten open maken maar ik denk dat er een ETA uurwerk in zit die ook is gebruikt in oa de Breitling Aerospace, als hij het nog doet dan heeft dat een significante waarde. Het horloge zelf denk ik niet…

Door de relatie met baume & mercier toch wel wat waarde volgens mij.

Volgens mij meer een gevalletje emotionele waarde dan financiele waarde. Maar daarom niet minder de moeite waard het op te laten knappen. Maar houd er dus rekening mee dat alles wat je er aan geld in stopt er (waarschijnlijk) nooit meer uit haalt.

Ik vind het een leuk horloge om te zien. Een nieuw glas loop je niet op leeg dus dat zou je best kunnen doen. Met een sateprikker en Cape Cod doekjes kom je zelf al een heel eind om het horloge schoon te maken en op te knappen.
Polijsten zou ik zelf niet doen, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Ik weet niet of de emotionele waarde erg groot is. Zal wel meevallen als je hem pas weer tegenkomt met lades uitmesten :wink:

Allereerst bedankt voor de reacties.

Iemand een idee waar ik een glas zou kunnen ‘vinden’?

Hehe.
5 jaar na dato het horloge (officiele naam is “ Le Roy Cambio by Baume et Mercier”) bij een horlogemaker ingeleverd om er een nieuw glas in te zetten en schoon te maken en natuurlijk een nieuwe batterij.
Even wachten op de prijsopgave.
Lijkt me leuk om na 25 jaar het horloge weer te kunnen dragen.

Ik zal foto’s plaatsen als het projectje klaar is. Hieronder een foto van een vergelijkbaar horloge.

3 likes

Uiteindelijk na lang wachten en twijfelen heb ik toch het horloge naar mijn vaste uurwerkhersteller gebracht.
Hij heeft het horloge gereinigd, nieuwe batterij erin gezet, de kast gerepareerd en een nieuw glas gevonden en gemonteerd.

Functioneert weer helemaal prima, loopt keurig op tijd en ziet er voor zijn leeftijd (en vele gebruik in het verleden) weer top uit!
Bijgaande foto is niet heel fotogeniek, maar is wel mijn herstelde horloge.
Veel dank aan Henk Buiter (http://uurwerkherstel.nl) voor de goede service en nette prijs!

Ik draag het horloge nu om de week (afwisselend met mijn andere horloge)

5 likes

Top! Bijzonder model! :smiley:

het duurt even maar dan heb je ook wat, zeker een bijzonder horloge