Goedenavond,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb weinig verstand van horloges, maar ik heb onlangs een vintage Omega Seamster De Ville verworven. Ik vind het een erg mooi horloge. Het is een mechanisch opwind horloge uit de jaren 50 van de vorige eeuw en heeft nog het originele lederen Omega bandje met gouden (gemerkte) sluiting en ook het doosje zit erbij. Het heeft een gouden (gemerkte) kast en een roestvrij stalen achterkant met het seamaster logo. Het horloge is zeer weinig gedragen en loopt erg mooi, alleen zitten er wat kleine krasjes op het glas en ontbreekt de kroon. Nu heb ik gehoord dat deze krassen weg te polijsten zijn en dat er eventueel een nieuwe kroon op gezet kan worden. Ik wilde weten of julie mij een goede horlogemaker kunnen adviseren (liefst omgeving Utrecht) die dit zou kunnen doen. Ook ben ik benieuwd aan wat voor prijzen ik dan moet denken. Ook vroeg ik mij af hoeveel zo’n horloge ongeveer waard is en hoeveel keer je de kroon ongeveer moet ronddraaien om het horloge op te winden.
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
De Ville