Opknappen PR516 GL; Hoe ver moet je gaan?

Geweldig wat een mooi verhaal en foto s en uitleg hier kan ik van genieten bedankt voor het delen .

1 like

Kloptā€¦ :)ā€¦ en dan te bedenken dat ik regelmatig glaspakkingen maakā€¦ gewoon zelfā€¦ omdat bestellen met te lang duurtā€¦ enā€¦ die ā€œkrengenā€ komen wel even preciezer dan 0.05mmā€¦

het ā€œgeheimā€ van de smid in deze isā€¦ zolang de ring nog aan het stuk kunststof zit, kun je nog metenā€¦

1 like

Tja, als ik in het bezet was geweest van een draaibank dan had ik die glaspakking ook even gedraaid :smile:
Staat op mā€™n lijstje. Helaas staan daar nog een heleboel mooie stukken gereedschap op. :smirk: :smile:

Toch niet helemaal happy met de kleur van de Diloy strap, beetje te bruin.
Dus even een evening swap naar een merkloze strap van de WatchGecko:

2 likes

wat een mooie rapportage!! echt petje a.

1 like

Mooi gedaan Wilko! Dat je zelf niet helemaal tevreden bent moet je maar snel laten varen; je hebt het maximale dat er in zat, eruit gehaald! :+1:

1 like

Wat een stoer project, dit! Respect! :+1:
Erg genoten van deze fraaie, uitgebreide reportage!
En ik heb helemaal zin gekregen om morgen mijn Tissot weer 'ns om te doen! :grinning:

1 like

Je hebt wel gelijk; zelfs met mā€™n bril op kan ik nauwelijks zien dat er iets mankeert aan de dial en wijzers. :smile:

1 like

enā€¦ het lastige isā€¦een goedkope draaibank is niet zuiver genoeg om zoiets te makenā€¦ of je moet em handmatig nabewekenā€¦ en vol hangen met meetklokkenā€¦ op mijn Chineesje is het me wel geluktā€¦ maar op de CNC gaat het een stuk sneller en zuiverderā€¦ helemaal fijn als ik een serie moet makenā€¦ Ć©Ć©rste goed?.. Stuk plastiek erinā€¦ grote groene knop heienā€¦ en dan spuugt ie er zo een stapeltje uitā€¦

Tochā€¦ Marktplaats in de gaten houdenā€¦ een Emco Unimat SL ā€œdoes the trickā€ā€¦ al moet je dan wel met meetklokken gaan werkenā€¦ een Emcootje 3, of 5ā€¦ die voldoen welā€¦ zeker de ā€œ5ā€ daā€™s al best een "volwassen draaibankje

Dank voor de tips, ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken. :smile:

Top man!

1 like

op een Emcootje kun je ook zonder al te veel moeite onderdelen zoals Tubes zelf makenā€¦ Ik draaide mijn eerste Tubes op de Unimat SL, tegenwoordig draai ik ze voor op de CNC, en dan werk ik ze af op de Boleyā€¦ dat zijn natuurlijk ā€œdeā€ bankjes voor de horlogemakerā€¦ maar daar moet je net tegenaan lopenā€¦ ik ben er een paar weken geleden tegenaan gelopenā€¦

Maarā€¦ als je zoā€™n draaibankje hebtā€¦ Glaspakkingenā€¦ kan welā€¦ maar dan moet je er een hebben met een kruistafelā€¦ en die zijn zeldzaamā€¦ en niet te betalenā€¦ voor de kleine onderdeeltjes moet je op zoā€™n machine op de leunspaan kunnen draaienā€¦ ook een kunst apartā€¦

1 like

Wat een toptopic. Heerlijk om te lezen en te zien dat zoā€™n prachtige PR516 GL weer een nieuw leven krijgt. Terwijl het uitgangspunt kansloos lijkt. Heel knap. En ondanks dat het lumen niet geheel is gelukt, is het een prachtklok geworden. Hulde.Mijn mening is dat je voor iedere PR516 GL ver moet gaanā€¦

1 like

Je hebt helemaal gelijk! :smile:

Mooi topic en zal het later in de archieven plaatsen.

Ik heb ooi in Ć©Ć©n v&n mijn voor en naā€™s een afbeelding geplaatst hoe ik de wijzers voorzie van luminova.
Ik plaats de wijzers met hun gat op een conische stift. Wijzer zit vast en kan je proper voorzien van lumen.

1 like

Dank voor de tips. Ik heb nog wel wat oude wijzers van donoruurwerken liggen, daar kan ik wel eens op gaan oefenen :sunglasses: .

Diepe buiging, en oog voor de kleinste details sterk staaltje vakmanschap!

1 like

Chapeau man! En wat is dat smullen zoā€™n verslag compleet met fotoā€™s. Ik heb er van genoten. En wat jij niet perfect noemt: ik zou hier 10 x trotser op zijn dan op een nieuw gekocht horloge!

1 like

Dat ben ik ook zeker wel, zoā€™n project succesvol afronden geeft absoluut voldoening! :sunglasses:

Knap gedaan !!

Kijk, dit is nu weer zoā€™n echt horlogetopic waar ik absoluut blij van word !!

Met bewonderende groet,

Morse.

1 like