Vanmiddag heb ik van gschoots een mooie Pierre Laro duiker binnen gekregen om op te knappen.
Hier zoals hij binnen kwam, helemaal vol met krassen en een niet goed bandje.
Helaas krijg ik tot op heden de achterdeksel niet open… Hij zit behoorlijk strak en ik heb net niet de juiste kastopener… Heeft iemand nog tips over hoe dat kan?
In ieder geval na een hoop poetsen heb ik alle krassen eruit kunnen poetsen, en hij blinkt weer prachtig en kan dus gedragen worden!
Ik weet het, mijn verslag is niet zo mooi als die van gschoots zijn, maar ik doe m’n best
Weet iemand eigenlijk hoe oud het horloge (ongeveer) is? Ik kan nergens een serienummer oid vinden en vraag me dus af hoe oud hij ongeveer is. Hoewel ik er wel vanuit ga dat hij zeker vintage is…
Het horloge is overigens best klein, hij zit op een diameter zonder kroon van 33 mm en een lug to lug afstand van 37mm.
Bij het openen van de enveloppe (waar hij dus in binnen kwam) moet ik zeggen dat ik wel even schrok… Het is toch wel erg klein, maar zodra hij om m’n pols zat ziet hij er eigenlijk helemaal niet zo klein uit. Ik heb zelf namelijk niet zo’n grote polsen dus het misstaat helemaal niet in mijn ogen.
Mijn pols heeft namelijk een omtrek van zo’n 15.5 a 16cm…
Ik ben er hartstikke blij mee, nogmaals heel erg bedankt gschoots!
Hallo Nick, leuk om te zien hoe je dit horloge weer mooi hebt gemaakt, dat had ik echt niet beter voor elkaar gekregen. Het enige is dat ik nu dus een beetje baal dat ik hem zelf niet heb gehouden… :}
Hallo Nick, leuk om te zien hoe je dit horloge
weer mooi hebt gemaakt, dat had ik echt niet beter
voor elkaar gekregen. Het enige is dat ik nu dus
een beetje baal dat ik hem zelf niet heb
gehouden… :}
Ik heb nog even voor je uitgezocht wat er in de
kast zou moeten zitten, dit zou een Franse Lorsa
238AG moeten zijn http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranf
ft&&2uswk&Lorsa_238AG. Het voorbeeld op Ranfft is
gedateerd op 1975, dus met het vintage deel zit
het wel goed.
Ik was nog wel even benieuwd, hoe heb je het
schoonmaken en polijsten aangepakt?
-Geert
Haha bedankt! Ik ben er ook heel trots op!
Ah bedankt, dan had ik het ongeveer goed. Ik had verwacht zo eind jaren 70 begin jaren 80 dus ik zat redelijk in de buurt.
Ik heb het horloge (uiteraard) eerst met een sateprikker bewerkt, om zo de harde troep eraf te schrapen, vervolgens met een wattenstaafje met heet water en wat dreft nog verder schoon gemaakt. Het glaasje heb ik gepoetst met polywatch en de rest van het horloge ook nog een beetje. Helaas werkt polywatch niet goed om krassen uit metaal te krijgen, maar wel goed genoeg om het wat meer te laten blinken. Dus er zitten nog wel een paar kleine lichte krasjes in maar dat hoort bij de vintage look
Ik ga denk ik ook maar eens wat peek bestellen, dat werkt zo te zien bij jou wat beter
Misschien een ideetje om hem op een bredere
onderdoor bandje te zetten, dan oogt hij nog even
wat forser.
Ik zal er eens naar kijken, maar ik moet zeggen met mijn kleine polsjes lijkt het horloge op zich nog niet te klein, ik vind het eigenlijk wel een leuke maat.
En het is wat M.Singer al zegt, de grootte hoort ook wel bij vintage
Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!