Opknappen vintage RADO (regio Nijmegen)

Beste HF’ers,

Ik heb een tijdje geleden van mijn vader het horloge gekregen dat hij in zijn studententijd droeg. Helaas loopt hij niet helemaal goed meer en ligt ie daarom te verstoffen in mijn horlogedoos. Wanneer hij loopt, loopt het horloge veel te snel (bijna +10 minuten op het uur), en dat is dus alleen wanneer hij loopt. Verder zitten er wat kleine krasjes op, dus zou het ook leuk zijn als ie weer een beetje opgeknapt kan worden. Zo kan ik hem ook daadwerkelijk gaan dragen! Omdat het verder geen heel bijzonder horloge is, wil ik er ook niet al te veel geld aan uitgeven ter reparatie. Dus mijn vraag is dan ook:

Is er iemand in de buurt van Nijmegen-centrum die goed is met vintage horloges (of horloges in het algemeen :wink: ) en mijn horloge voor een leuke prijs weer zou kunnen opknappen? Je zou mij er in ieder geval een groot plezier mee doen! Suggesties voor plekken waar ik mijn horloge heen kan brengen zijn ook welkom!

Onderstaand twee foto’s van het horloge waar het om gaat.


Misschien iets meer info? Dan kan de doe het zelfer inschatten of hij je kan helpen.
Automaat of handopwinder?
Maakt ie rare geluiden bij opwinden/lopen etc etc.

Superleuk horloge hoor. Mooie kleur, leuk merk dat qua vintage erg ondergewaardeerd is imho

Goed plan, misschien is meer info wel op zijn plaats. Bij deze!

Merk: Rado
Model: Silver Gazelle
Uurwerk: automatisch
Mankementen: horloge loopt ‘af en toe’, d.w.z. dat wanneer ik hem omdoe hij soms ineens begint te lopen, en soms juist helemaal niets doet. Maakt verder geen rare geluiden, behalve het “normale” geluid dat een automstisch horloge maakt als je hem naast je oren ronddraait. In het geval dat de secondenwijzer wél gaat lopen, loopt het horloge te snel (kan misschien aan magnetisatie liggen of aan vettigheid in horloge?)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is! Bij vragen; stel ze gerust :grin: