Eigenlijk even een kort vraagje; denken jullie dat deze plaat nog opgeknapt kan worden?
Het is een oude ZentRa van mijn Opa. Heeft daarom meer de emotionele waarde dan iets anders.
Eigenlijk even een kort vraagje; denken jullie dat deze plaat nog opgeknapt kan worden?
Het is een oude ZentRa van mijn Opa. Heeft daarom meer de emotionele waarde dan iets anders.
Toevoeging, eigenlijk het hele horloge…
Loopt overigens nog prima.
Er zijn prima adressen waar je 't kan laten opmaken, kost al wel snel euro of 300
Als ik de foto uitvergroot zie ik drie dingen:
Een schoon gepoetst kastje, een nieuw glaasje en een mooi leren bandje doen wonderen. Als ie nog goed loopt kan je 'm daarna ook gewoon goed dragen. Voor zo’n oud horloge is een servicebeurtje bij een horlogemaker dan wel aan te raden, dat kost je de wereld niet (< €100) en de emotionele waarde van zo’n familiestukje rechtvaardigt dat ook wel.
Bij het cosmetisch opknappen van Opa’s Zentra kan ik je wel helpen. Stuur me als je dat wilt maar een PB.
Thanks voor deze uitgebreide reactie! Je staat genoteerd
In mijn optiek, precies wat @lexaf zegt.
Als ik de datum bekijk, lijkt deze niet helemaal lekker meer uit te lijnen achter het scherm, en ook de schijf heeft wat verwering. Een service lijkt mij wel aan te raden.
De datumschijf vervangen (afhangende van het uurwerk) en wijzers schoonmaken is wellicht ook een optie om hem een nieuwe smoel te geven.
Dan heb je een mooi verzorgd horloge van je opa, met een wijzerplaat die je aan hem herinnerd.
Ik zou willen dat ik zo’n horloge van mijn grootvader had.
Ik heb een tijdje geleden is vergelijkbaars willen doen met een Tissot uit de jaren 40 maar ook daar was de reactie van een aantal horlogemakers dat de plaat opnieuw opmaken makkelijk richting de 250 euro zou gaan dus dat heb ik niet gedaan toen.
Voor een servicebeurt van de binnenkant zou je wellicht @vouwfietser kunnen vragen - de horloges die ik heb (gehad) en die hij onder handen heeft genomen lopen perfect.
Als het om het horloge van je Opa gaat laat dan de wijzerplaat zo en knap alleen kast glaasje en de band op.
Als je de wijzerplaat laat overschilderen of vervangt is het niet meer het horloge van je opa in mijn beleving.
Eens! Nooit zo over nagedacht.