Als je toch een brakke plaat gebruikt - op mijn day-job (machinefabriek ) zweert de eindmontage in sommige gevallen bij haarlak.
Ja die heb ik vaker gehoord inderdaad. Misschien eens proberen op een brakke plaat. Het risico van veel middeltjes zijn de oplosmiddelen die erin zitten
Daar heb ik hier op het forum ook wel eens horrorverhalen over gelezen.
Het zal met de ingrediĆ«nten/oplosmiddelen te maken hebben en zal per merk wellicht verschillen, en daarnaast, niet iedere plaat is hetzelfde. Risky business, lijkt meā¦
Goed gedaan. Altijd plezant om uw bijdragen te lezen en bewonderen!
Super eindresultaat en leuk verslag! Neem aan dat je er niet mee in de regen gaat lopen?
Nee, de afdichting in de tube is grotendeels weggebrokkeld, dat is na al die jaren absoluut niet waterdicht meer. En ook de pakking in het achterdeksel heeft zān beste tijd wel gehad
Leuk! Dit was dus een āsportiefā horloge in de veertiger, vijftiger jaren!
Prachtig gedaan Wilko.
De bijpassende campers zijn momenteel voordelig hoorde ik net.
Dank je. Ik vrees wel dat een bijpassende camper uit 1937 een meerjarenproject is
Mooi werk Wilko
Prachtig Wilko! Mooi verslag. Wat een mooi horloge en wat een prachtig stukje restauratiewerk. Chapeau! Ik zit helemaal te kwijlenā¦
altijd leuk zoān restauratie te zien,
zelf heb ik er de middelen niet voor,
en als je van een vaste hand spreekt zit er al redelijk wat bibber op,
daarom kan ik wel genieten van zulke topics
Die reparatie aan de lugs⦠Ontzettend knap!
Ik zou het niet kunnen en vooral niet durvenā¦
Mooi verslag en prachtig resultaat. Ik lees graag de restauratie verslagen.
Wat een werk maar een mooi resultaat
die nieuwe kroon staat de Tissot geweldig
knap werk
Mooi werk weer! en een leuk horloge
Prachtig weer gedaan heel mooi.
Maar is hij nu ook weer waterdicht?
Gaaf! Die eerste iteraties aan waterdichte horloges blijven toch wel ƩƩn van de mooiste.
Dank voor de leuke reacties allemaal
Al doende leert men, dit is niet de eerste kast waar ik aan heb gesoldeerd. Je moet inderdaad even de drempel over. En niet proberen met vergulde kasten, dat goud bubbelt er helemaal af weet ik door schade en schande
Nee zeker niet, die afdichting in de tube is helemaal verkruimeld. Al dat solderen zal daar overigens ook geen goed aan gedaan hebben. De originele afdichting in het achterdeksel is zowaar nog enigszins flexibel, maar op de mishandelde rand van de kast zal dat vast ook niet zo geweldig meer afdichten.
Ja prachtig die bijna experimentele constructies inderdaad. Daar kan ik ook wel van genieten.
Heel mooi deze, super projectje