Opknappen vroege waterdichte Tissot

Als je toch een brakke plaat gebruikt - op mijn day-job (machinefabriek :sweat_smile:) zweert de eindmontage in sommige gevallen bij haarlak. :man_shrugging:

2 likes

Ja die heb ik vaker gehoord inderdaad. Misschien eens proberen op een brakke plaat. Het risico van veel middeltjes zijn de oplosmiddelen die erin zitten :thinking:

1 like

Daar heb ik hier op het forum ook wel eens horrorverhalen over gelezen.
Het zal met de ingrediĆ«nten/oplosmiddelen te maken hebben en zal per merk wellicht verschillen, en daarnaast, niet iedere plaat is hetzelfde. Risky business, lijkt me…

2 likes

Goed gedaan. Altijd plezant om uw bijdragen te lezen en bewonderen!

1 like

Super eindresultaat en leuk verslag! Neem aan dat je er niet mee in de regen gaat lopen? :sweat_smile:

1 like

Nee, de afdichting in de tube is grotendeels weggebrokkeld, dat is na al die jaren absoluut niet waterdicht meer. En ook de pakking in het achterdeksel heeft z’n beste tijd wel gehad :sweat_smile:

2 likes

Leuk! Dit was dus een ā€œsportiefā€ horloge in de veertiger, vijftiger jaren!
Prachtig gedaan Wilko. :ok_hand:
De bijpassende campers zijn momenteel voordelig hoorde ik net. :wink:

3 likes

Dank je. Ik vrees wel dat een bijpassende camper uit 1937 een meerjarenproject is :rofl:

3 likes

Mooi werk Wilko :ok_hand:

1 like

Prachtig Wilko! Mooi verslag. Wat een mooi horloge en wat een prachtig stukje restauratiewerk. Chapeau! Ik zit helemaal te kwijlen…

image

2 likes

altijd leuk zo’n restauratie te zien,
zelf heb ik er de middelen niet voor,
en als je van een vaste hand spreekt zit er al redelijk wat bibber op, :grin:
daarom kan ik wel genieten van zulke topics :+1:

1 like

Die reparatie aan de lugs… Ontzettend knap!
Ik zou het niet kunnen en vooral niet durven…

1 like

Mooi verslag en prachtig resultaat. Ik lees graag de restauratie verslagen. :star_struck:

1 like

Wat een werk maar een mooi resultaat :clap::clap::clap:

1 like

die nieuwe kroon staat de Tissot geweldig
knap werk

1 like

Mooi werk weer! :ok_hand: en een leuk horloge :star_struck:

1 like

Prachtig weer gedaan heel mooi.
Maar is hij nu ook weer waterdicht?

1 like

Gaaf! Die eerste iteraties aan waterdichte horloges blijven toch wel ƩƩn van de mooiste.

1 like

Dank voor de leuke reacties allemaal :+1:

Al doende leert men, dit is niet de eerste kast waar ik aan heb gesoldeerd. Je moet inderdaad even de drempel over. En niet proberen met vergulde kasten, dat goud bubbelt er helemaal af weet ik door schade en schande :roll_eyes::grin:

Nee zeker niet, die afdichting in de tube is helemaal verkruimeld. Al dat solderen zal daar overigens ook geen goed aan gedaan hebben. De originele afdichting in het achterdeksel is zowaar nog enigszins flexibel, maar op de mishandelde rand van de kast zal dat vast ook niet zo geweldig meer afdichten.

Ja prachtig die bijna experimentele constructies inderdaad. Daar kan ik ook wel van genieten.

3 likes

Heel mooi deze, super projectje

1 like