Oplaad-noodle

Omdat ik diverse horloges heb die door (zon)zicht worden opgeladen was de vensterbank boven druk bezet met zonnebadende horloges. Ze vingen niet echt optimaal het licht en het was ook wel een beetje rommelig gezicht vonden we.

Van de week rolde ik door de Lidl en zag een kleurige bos zwem-noodles in het schap en er ging me een :bulb: branden. Daar kon ik wel wat mee en een paar minuten later rolde ik trots met een groene zwem-noodle naar huis.
Aldaar aangekomen was het een kwestie van op maat snijden om het tussen het kozijn te laten passen. Aan de zijde waar de horloges met metalen band mogen wonen moest een randje van de onderzijde afgesneden om de banden dicht te kunnen klikken.

Voila, de oplaad-noodle was geboren.
Klein nadeeltje is dat als ik het 2e of 3e horloge met stalen band wil dragen, de buitenste er ook even af moeten, maar daar kan ik wel mee leven.

Zomaar een zondagochtend tip, ik wilde dit gewoon even delen, doe uw voordeel ermee :smile:

38 likes

Slim bedacht! :ok_hand:

1 like

Crea thea hoor

1 like

Zie ik nu duikers met een zwembandje?

Creatief!

7 likes

Oe ah pas op hoor! Één klein tikje bij het openzetten van het raam en je collectie dondert op de grond! :scream:

Crea Bea is het toch? :thinking:

2 likes

Ja daar moeten we wel voor uitkijken, al kunnen de meeste wel tegen een shock :slight_smile:
De noodle zit wel redelijk klem en dit raam gaat niet zo heel vaak open.

1 like

Je kunt hem toch nog in secties snijden? Twee horloges per sectie.

4 likes

Tof idee!

Ach, ik heb maar één Eco-drive, en die laadt keurig op bij indirect daglicht in de horlogedoos. :slight_smile: Ik heb 'm nog nooit in de spaarstand zien schieten. Zelfs niet toen de doos in een lade stond, blijkbaar was 20 minuten per dag lucht genoeg. :slight_smile:

Maarreh, kunnen jij en je partner met die kleur leven? Compressorretje aanslingeren en in de RAL 9001 zetten of zo? Wat voor verf zou het op schuim uithouden?

Om te klemmen in het kozijn wordt dat wel erg lastig denk ik. Dan moet ik de losse secties ertussen zien te frommelen. Of begrijp ik je verkeerd?

Dit idee, ja (maar dan gelijke secties).

Ik moest kiezen tussen groen, oranje, roze en rood :slight_smile:
Het is een rommelkamertje dus dat groen is niet zo erg. Als ik een keer een “betere” kleur noodle tegenkom koop ik die. Kost een dikke euro :wink:

2 likes

Ik ben bang dat de secties dan erg losjes op de vensterbank liggen. Nu, als een geheel, klemt het best goed. Maar wellicht komt er een oplaad-noodle V2.0, dank voor het meedenken, ik neem de suggestie zeker mee :smile:

2 likes

Een suggestie voor V3.0: snijd ze in de secties zoals hierboven en steek een forse satéprikker tot halverwege elke sectie. Prik in de andere kant een gat tot halverwege de satéprikker. Zo kun je hem telkens terug als geheel in de vensterbank klemmen :wink:

3 likes

Ik denk dat ik dit nog wel in V2.0 kwijt kan, top :smile:

3 likes

Haha! Leuk idee! ook erg effectief! Zelf parkeer ik gewoon de complete horlogekist achter het glas en vind het wel mooi geweest. :joy: (Ik heb dan ook maar 3 solar horloges :innocent:)

1 like
2 likes

:joy::joy:

Grappig, ik had vorig jaar al zoiets met een isolatiehoes voor waterleidingen.
Zgn “laadpaal” (de G-9000 zit er voor niets op).
Het werkt prima.

3 likes

Ja daar kan het natuurlijk ook prima mee. En daar zijn verschillende diameters van, goede tip :+1:

Kan maar ik vind thea leuker

1 like