Oplage van 3 stuks Tourbillon horloge. Titanium Horlogekasten

Potverdikkie! Knap hoor!:+1::clap:

Ik heb gisteren op de Rikketik een tijdje met Kalle Slaap staan praten (leuke vent trouwens), en hij gaf aan dat zelf draaien onwijs verslavend is. Nu heb ik zelf bepaald dat dit me eigenlijk te ver gaat (horloges fixen is hobby) maar als ik dit zo zie dan zou ik dit toch ook wel graag kunnen, dus wellicht, ooit. Maar tot die tijd geniet ik enorm van deze topics.

1 like

Lig met griep op bed en had me geen beter leesvoer kunnen wensen!

Blijf ons verwennen met dit soort verslagen Arie!!

Vakwerk, proficiat .
Wie weet wat de toekomst nog brengt.
Het houdt niet op .

Komt vanzelfā€¦ gisteren had Jan het zelfs over RVS kastenā€¦ half jaar gelden was dat nog vloeken in de kerkā€¦:wink:

gaaf arie, leuke klus.

fluitjes? :neutral_face:

Dat ziet er erg gaaf uit!

de kasten van de P1lot One, heb ik uitgefreesd na het draaien van het ā€œprofielā€, de Subdelta Periscope, Pellikaan Diving Dutchman, die zijn ook gefreesd.

wat daarvan de beperking is, is dat je ofwel een rechthoekige uitsnede hebt tussen de Lugs (zoals bij mijn Instrument 2 en de Periscope het geval is,met scherpe binnenhoeken, of, wanneer de uitsnede met de radius van de kast mee looptā€¦ dat er een afronding in zit op de plaats waar de lug aansluit op de kastā€¦

Deze kastjes zijn uit Ć©Ć©n stuk gemaakt, geen los ingeperste bezel, dat was gezien de vormgeving en afwerking ook niet nodig.

de Titanium kronen van de P1lot One en die van de Subdelta Periscope zijn inderdaad extern ingekochtā€¦ Ik denk niet dat er veel horlogefabrikanten zelf hun kronen makenā€¦

Of ik in de toekomst zelf mijn kronen ga maken in grote oplagen?.. ik weet het nietā€¦ misschien welā€¦ 't maken van deze kroontjes is me best meegevallenā€¦ daarom wil ik zeker wel een keer een ā€œpogingā€ doen om een complete kroon te makenā€¦ dat moet met mijn huidige machinepark wel gaanā€¦ schroefkronen daā€™s nog een ander verhaalā€¦ maar niet per definitie onmogelijkā€¦ echter moet ik dan ook nog een toeleverancier vinden voor de veertjesā€¦ of ik moet ā€œwiebelkronenā€ gaan makenā€¦ net als Vostokā€¦:slight_smile:
.

Ik wil van alles maken voor klantenā€¦ als het voor klanten is, geldt: ā€œwie betaalt, bepaalt!ā€ā€¦ willen ze RVS?. dan krijgen ze RVSā€¦

De eerste Casebacks die ik gemaakt heb, zijn tenslotte ook van RVSā€¦

Beterschap!

Neeā€¦ dat nietā€¦ maar als je me zou vragen "ben je links- of rechtshandig, dan zou ik zeggen ik ben links ook handigā€¦ maar ambidextrie is niet per definitie een heel groot voordeel in dit vak, hoewel ik wel mijn gereedschappen ook links kan hanterenā€¦ik heb ā€œaangeleerde ambidextrieā€ omdat ik dat gewoon handig vindtā€¦ ik kan zowel rechts als linkshandig dribbelen met een basketbal (tot grote verwarring van mijn gymleraar :slight_smile: ),
Een hamer, zaag, lastoorts (MIG/TIG/Autogeen) Airbrush/verfspuit kan ik ook met beide handen hanteren, alleen Electrode lassen heb ik nog niet geprobeerdā€¦:).schrijven kan ik ook niet met linksā€¦

Ik weet eigenlijk niet wat voor uurwerk erin zitā€¦

Led Zeppelin maakte ook geen muziek die iedereen leuk vondtā€¦ dat lieten ze aan de Beatles over :slight_smile:

daar is al wat communicatie over geweestā€¦ 't kan nog een haartje kleinerā€¦ 39 mm, dit is nog 40ā€¦ wat kleine wijzigingen aan de Lugsā€¦ wie weet gooit mijn opdrachtgever er nog eens een batch tegenaanā€¦ :)ā€¦ ik ben er klaar voorā€¦

5 likes

Bedankt Arie!

De Beatles verkochten dan ook veel meer albums :smile:

1 like

gloooooeeeeeiend wat mooi.!!!

ā€œall in a dayā€™s workā€ā€¦ hoewelā€¦ dit waren toch best pittige kastjes om te makenā€¦ maarā€™t is me geluktā€¦ weer wat geleerdā€¦ leren is leuk tenslotteā€¦ anders was ik wel dom geblevenā€¦ :slight_smile:

1 like

Je begint een beetje onze eigen ā€œmad scientistā€ te worden. En dat is wat mij betreft een eretitel!
Leuk om te lezen :+1:

Professor Emmet Brown!.. mijn Jeugdheld!..Maarā€¦ waarom draagt ie een horloge aan elke pols?.. is hij ook een WIS?..

1 like

Die vraag moet jij dan eigenlijk kunnen beantwoorden.
Ik zie je ook al in een volledig aluminium DeLorean naar de volgende Rikketik blazen :joy:

DeLoreans zijn niet van Aluminium, maar grotendeels van (martensitisch) RVSā€¦ je weet inmiddels waarschijnlijk wel hoe ik over RVS denk?.. :slight_smile:

Haha ja dat onderwerp moeten we maar niet weer oprakelen. Dan gaat de boel geheid binnen no-time op slot.
Ik moet wel blijkbaar even aan mijn feitenkennis gaan schaven.
Alleen moet ik dat nu niet doen, want dan vliegt de tijd voorbijā€¦

Maar toch lonkt het internet:
http://www.delorean.nl/DeLorean/Techniek

Morgen weer een dag.

de Delorean is in mijn ogen Ć©Ć©n van de, zoniet de allerslechtste auto ooit gebouwd, hij is te zwaar, slecht gebouwd, te langzaam, en totaal onpraktisch.

Volgens de gegevens heb je aan 40 Cm genoeg om de deur open te doenā€¦ maar, ze zwenken dan niet ver genoeg omhoog om goed uit te kunnen stappenā€¦ Fijn als je een krappe parkeerplek hebtā€¦ of wilt gaan tanken (alleen een Ford GT(40) is erger)
Dan de Tankdopā€¦ die zit middenvoor, tegen de Firewall, ONDER de voorklepā€¦ dusā€¦ onder je deur uit kruipenā€¦ voorklep openā€¦ en dan tankenā€¦ grote kans dat je bij slecht weer, meteen een smerige broek hebt van het tegen de auto moeten leunen om het tankpistool in de vulopening te stekenā€¦

enā€¦ als je dan klaar bent met tankenā€¦ loop je de kans dat je nog vrolijk wat benzine morst over je bagageā€¦ Fijnā€¦
Verderā€¦ 0-100 redt ie niet onder de 10 secondenā€¦ en bij 180 is het feest overā€¦ een Matra Murena 1.6 liep al net zo hardā€¦ met een liter motorinhoud, en 2 cilinders minderā€¦ de 2.2 versie loopt gewoon 200, en is ongeveer 250 Kg lichterā€¦ en Murenaā€™s die Roesten Echt nietā€¦

RVS?.. RVS is voor Keukengereiā€¦ :slight_smile:

Even een (roestvrij stalen) voetnoot.

De Delorean werd vooral vanuit Amerikaans oogpunt vergruistā€¦Een Yank met een Renault motor??..right!
De Delorean had inderdaad wat minpunten en Ć©Ć©n daarvan was die veel te zwakke Renault ( 2,8 liter V6 PRV) motor van nog geen 135pk

Zwaar was de Delorean met zijn 1230kg (golf5 is 1220kg) niet echt,alleen met 135pk welā€™ā€˜underpoweredā€™'
John Delorean had trouwens wel het plan om vanaf the get go een V8 te plaatsen van 225pk ,maar daar hadden andere mensen weer geen trek in.

Verder had de auto wel heel veel ā€˜ā€˜rareā€™ā€™ dingetjes zoals jij ze ook benoemd,maar het ergste waren de deurophangingen en vooral zeer slecht passende plaatdelen en rammelende onderdelen.
Het Chassis is trouwens wel heel goed uitgedokterd.
Tegenwoordig worden de autoā€™s weer gemaakt uit reserveonderdelen en een mooi LS1 motor van dik 250pk

Je cijfers kloppen niet echt.

0-100 : 9.3 sec
TS :210 km/u
1230kg/1245kg

9000 autoā€™s geproduceerd waarvan een groot deel nu in Europa staat.(Delorean dmc12-II nog steeds in productie)